måndag 18 november 2013

Massmedial rundgång

Känslan på gårdagens distanspass över 12 kilometer var tung. Fruktansvärd tung. Det var tungt hela tiden, och i ett försök att få igång benen igen sprang jag nu på sena eftermiddagen ett lättare distanspass över 5 km i 5:12-fart. Nu hoppas jag att det ska kännas bättre imorgon igen. Vi får se.

När jag sprang Runrundan 2011 var det också tungt. Det var 30 grader varmt, soligt och hög luftfuktighet. Det var så tungt att jag fick möjligheten att skriva en artikel om det i vår lokaltidning här i Vallentuna. En artikel som handlade om mig och mina upplevelser under loppet.

När jag läser artikeln i tidningen (jag har sparat den) brukar jag tänka att; "Här sitter jag och läser en artikel i tidningen. En artikel jag själv har skrivit, och som handlar om mig själv".

Bara för att spä på det hela lite så bloggar jag om det nu också. På min egen blogg, bloggar jag alltså om hur jag upplever det att läsa en artikel i tidningen, en artikel som handlar om mig själv, och som jag själv har skrivit.

Nu ska jag bara skriva en krönika om det här också. Någonting som jag kanske ska försöka få publicerat i en tidning........

Undra om skribenterna på Runner´s World har känt så här någon gång? Kanske ska skicka dit min krönika.........

4 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Hahaha! Skriv en bok med :-)

Lennart sa...

Hej Sara!
Ja, just det. Det glömde jag :-). Det här kanske är något för mina memoarer :-).

Peter sa...

Sen kan du göra en podcast i ämnet!

Lennart sa...

Hej Peter!
Ha, ha. Ja, alla moderna distributionskanaler....