fredag 29 november 2013

5 kilometer fort

Allt är packat. Redan igår kväll packade jag. Jag packade lite extra också. Bara för att ha lite i reserv. Skor, tights, strumpor, tröjor, jacka och handduk är packat.

Ombyte, borste och deodorant är också packat. Det är saker jag brukar glömma, men inte idag. Idag har jag tänkt på det. Idag har jag tänkt på allt.

På lunchen byter jag om. Jag skall träna. Jag är laddad. Det känns som att det kommer gå bra, men precis innan jag ska gå ut märker jag vad jag har glömt. Klockan.

Typiskt. Jag som skulle springa 5 kilometer fort idag. Hela passet känns förstört. Jag måste tänka om. Jag måste finna mig i den nya situationen.

Tänker att jag ska springa 5 kilometer fort idag. Det bara är så. Med eller utan klocka. Jag tänker inte låter en klocka påverka mig.

Jag sprang 5 kilometer fort idag. Troligtvis på ca 21 minuter. Jag höll högt tryck i löpningen runt hela Djurgårdsbrunnsviken. Det kändes bra.

Inklusive transportjogg blev dagens pass 12 kilometer i ca 4:40-fart.

Inga kommentarer: