söndag 2 juni 2013

Dagen efter frågor

Jag gillar dagen efter. Efter maran. Nu är det klart. Nu återstår alla analyser. Var det varmt, eller var det kvavt? Spelar det någon roll, eller blir effekten densamma?

Hade jag klarat 3:10 om det inte var kvavt i början? Hade jag klarat 3:15? Frågor som inte spelar någon roll för resultatet, för resultatet kommer ändå att vara detsamma. Det går inte att ändra på resultatet, inte nu, inte dagen efter, men frågorna måste ändå ställas.

Vi ställer frågor, och vi söker svar. Svar som inte spelar någon roll för resultatet, men svar som vi ändå vill använda i framtiden, i en framtid då vi ska försöka springa maran ännu fortare.

Är 3:23:49 en bra tid? För att vara en dålig tid är 3:23:49 en ganska bra tid. De svaret tar jag med mig in i framtiden.

6 kommentarer:

Peter sa...

Det är bra att vara så vältränad att 3:23 kan anses dåligt :-)
Jag arbetar med min egen analys som inte heller spelar någon roll men som måste göras för sinnesron.

RZ sa...

Låter som att du trots allt gjort ett gott jobb, bra där.

pst, jag har aldrig sprungit en helmara och tror aldrig jag kommer att göra det heller...

Så, var stolt över dig själv.

Håkan sa...

Visst behöver frågorna ställas och analysen göras men sedan är det bara framåt som gäller.
3:23:49 är en riktigt bra dålig tid och visar att du har kapaciteten att göra en bättre tid om du vill

Lennart sa...

Peter - Ha, ha, Tack :-)! Ja, en analys för att få sinnesro är alltid bra att göra. Jag läste ditt inlägg och det var det kvalmiga vädret som gjorde att du fick några minuter sämre tid än vad du hoppades på :-)!

RZ - Tack! Ja, jag skäms i alla fall inte :-). Som jag skrev. För mig är 3:23 en ganska bra dålig tid :-)

Håkan - Tack! Ja, nu blickar vi framåt, och visst känns det som att det kan finnas lite bättre tider i kroppen. Det gäller bara att få till det :-).

sugplopp sa...

Jag går fortfarande på moln - eller, nja, höger fotled är lite dum.

Persade med 32 minuter och landade på 3.40.41 och sjukt nöjd. Vrålpeppad med att såga 10-15 minuter på tiden 2014.

Bra att du har självdistans. Det handlar om så mycket det här. Form, förutsättningar, väder.

Heja!

Lennart sa...

Tack Sugplopp! Kul att du kommenterade.

Grattis till en mycket fin tid! 2014 måste det vara 3:30 som gäller i första hand. Kör för det :-).

Kolla upp foten också. Lika bra att göra det direkt annars ligger det bara kvar och påverkar träningen så mycket. Kolla upp det direkt :-)!