onsdag 9 februari 2011

Lätt distanslöpning

Dagens träningspass var en sån där kravlös träning där jag bara gick ut och sprang i en timme. Tempo och distans kändes inte viktigt utan jag ville mest se hur benen svarade efter gårdagens träningspass. Det var faktiskt ganska många veckor sen jag tränade två dagar i rad och idag kändes det hela rätt positivt. Jag börjar få mer förtroende för kroppen igen och jag är nu ganska sugen på att börja träna lite hårdare men.....

...det får helt enkelt vänta till nästa vecka eftersom jag ska åka bort några dagar. Nästa träningspass blir på söndag och förhoppningsvis blir det då ett långpass på 27 km med fartökning.

Summerat blev dagens runda en lätt distanslöpning på 10.76 km, tid 57:45, 5:22 min/km.

4 kommentarer:

John sa...

Är det kanske ett liten formbesked som skymtar där borta i fjärran?? Hoppas det blir ett riktigt fint långpass på söndag nu då :)

Unknown sa...

Visst är det skönt när man märker att kroppen svarar! Måste instämma med John här - börjar låta som en liten formtopp på gång. Lycka till med långpasset!

Ingmarie sa...

Härligt Lennart! Och klokt! det är när det känns som bäst som man ska bromsa. :-)

Lennart sa...

Hej John!
Vi får verkligen hoppas på att det är en formtopp och att kroppen håller ihop.

MVH

Hej Liljeros!
Tyvärr blev inte långpasset av men nu måste jag få lite struktur på träningen.

MVH

Hej Ingmarie!
Precis som du säger. Inte öka för fort. Som kvlaitetspass den här veckan kanske jag provar en kortare snabbdistans.

MVH