söndag 27 juni 2010

Första långpasset efter maran

Idag genomfördes det första långpasset efter maran. Det blev ett lugnt pass på 27 km i 5:01 tempo.

Som ni alla i stockholmsområdet redan vet var det varmt idag och det satte så klart sina spår när jag sprang. Första milen var riktigt tung och jag fick faktiskt kämpa på lite för att hålla fart men sen kom jag igång lite bättre. Mellantiderna blev till slut ganska jämna:
  • 0->13.5 km, tid 1:08:13, 5:02 min/km
  • 13.5->27 km, tid 1:07:02, 4:59 min/km
Kul att det fortfarande sitter i och att inte värmen påverkade mer än vad den gjorde. 5 min/km är ungefär samma tempo jag höll på långpassen i slutet av april och i början av maj, visst, de var några km längre då (30-35 km) men jag hade faktiskt mer att ge idag. Håller jag det här under sommaren så kan det nog bli bra när jag ökar på och sattsar lite mer under hösten och uppladdningen inför New York Marathon.

Då var mängdveckan över och det blev totalt 51 km på tre pass löpning vilket jag är nöjd med. Nästa vecka blir det återigen kvalitet. Det skall bli kul med kvalitet igen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt besked lycka till med kvalitets passen nästa vecka.

//J

Lennart sa...

Tack Jesper!!

Det blev lite ändringar enligt ovanstående inlägg men det kommer att bli kul.

MVH