måndag 7 juni 2010

Anmälningarna klara!

Idag har jag anmält mig till:
  1. Stockholm Halvmarathon, 2010
  2. Hässelbyloppet, 2010
  3. Stockholm Marathon, 2011

Skönt att få anmälan till Hässelbyloppet klar. Det är ju där jag skall försöka göra sub 40 och det hade ju varit lite surt om loppet hade blivit fullt innan jag hade anmält mig..........

För övrigt läste jag på hemsidan för Stockholm Halvmarathon att det är väldigt många anmälda redan nu. Förra årets lopp blev fullt så om någon vill springa, men inte har anmält sig, bör ni nog göra det ganska snart för att vara säker på en plats.

Stockholm Marathon, 2011, är väl inte så kritisk att anmäla sig till nu men det är skönt att ha det gjort. Det blir 5-års diplom för mig 2011. Det är ju lite speciellt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lennart: Jag undrade precis vad ditt nästa mål skulle bli! Du är inte sugen på Lindingöloppet då?

Jag anmäler mig nog till LL30 och SM2011, men iom osäkerhet kring mitt knä så väntar jag in i det längsta med att anmäla mig.

Nu har jag iallafall testjoggat 3 pass på 5km med bra resultat och tar en lätt jogg på 10km idag. Det känns bra och jag har nu viss förhoppning om att styrketräning av låret kan hålla knäproblemet borta.

Både jag och min kära hustru var nere och tittade på SM i helgen med resultat att hon blev så inspirerad att hon också skall anmäla sig! Hoppas det håller i sig. Hon är van löpare och även om vi aldrig satsat på långlopp någon av oss så det skall nog gå bra med lite mer mängdträning.

/Peter

Lennart sa...

Hej, kul att ni blev inspirerade och att ni planerar att springa SM nästa år. Det fixar ni utan några som helst problem!!

Härligt att du har kommit igång att springa lite lätt igen, hoppas verkligen det onda är borta! Klokt att du tänker på knät. Akta dig för att springa för fort ett tag nu, det är ju som du vet nästan alltid farten som skadar!! Viktigare "att springa" än "att springa fort". Lugnt och fint...

ja, just det. Lidingöloppet mäktar jag inte med. Det är en tuff men rolig höst för mig som den är nu så jag måste nog hoppa över Lidingöloppet. Jag har ju NYCM i höst att tänka på också.....

MVH

Anonym sa...

Har också anmält mig till Sthlm halvmara, nästa lopp att anmäla sig till blir Hässelbyloppet (till elitgruppen :-)). SM2011 avvaktar jag med men är ruskigt sugen på den utmaningen.
LL30 hoppar jag över, lite väl tajt inpå det tänkta sub40-loppet två veckor senare.
Midnattsloppet är redan nu fulltecknat.

Lennart sa...

Hempa: Bra, elitgruppen på Hässelbyloppet anmälde jag mig till också! Då ses vi där!

Stockholm HM måste jag göra för att veta vart jag står. Jag måste få ett rättvisande PB (i modern tid) som förhoppningsvis ligger väldigt nära eller under 1:30. Just nu är mitt PB (i modern tid) på en HM sämre än vad jag gjorde på första halvan i lördags, 1:47:26. Mitt nuvarande PB (i modern tid) är till och med sämre än den tiden jag gjorde på 2:a halvan, 1:48:45, :-).

OK, nu skall jag avslöja en sak. När jag var yngre (16 år sen) gjorde jag 1:30:26 på en HM men det är så länge sen så jag tycker inte att det räknas längre, det är inte lika lätt nu när man nästan är 40 år. För 16 år sen gjorde jag också milen på 39:26 och LL30 på 2:10:31 (japp, silvermedaljen ligger fortfarande i bokhyllan :-)). Det är den nivån jag vill tillbaka till nu, därav mina målsättningar!.