tisdag 22 juni 2010

Distanslöpning, 12 km

Dagens pass var tänkt att vara en helt vanlig distanslöpning i 4:45-4:50 fart och det blev det också, eller, nja, nästan i alla fall. Det blev 12 km på tiden 53:41 vilket är 4:28 min/km så det gick lite fortare än planerat men just nu är det riktigt skönt att springa. Jag bara njuter av sommarkvällarna. Benen bara drog iväg och det blev faktiskt lättare och lättare att hålla tempot ju längre jag sprang. Skön känsla det där......

Mellantiden blev:
  • 0->6 km, 27:06, 4:31 min/km
  • 6->12 km, 26:35, 4:26 min/km
Mycket löpare ute också och de verkar trivas lika bra. De jag mötte ikväll hälsade glatt och det var hur positivt som helst.

Går också och funderar på hur jag skall göra på torsdag. Snabbdistans eller tusingar?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt bra! Den där tolvan på 4.10 låter inte långt borta, även du verkar vara på väg mot formtopp? :)

Beroende på intensiteten får du väl ut i stort samma effekt av båda passen så kör det du känner för på torsdag.

Jag har vilat idag, 6 raka träningsdagar följt av vila. Ren och skär löparabstinens idag... :)

Lennart sa...

Hej hempa: Det brukar gå rätt bra veckorna efter maran.

6 dagar på raken.... Bra att du tar en dag vila men jag vet hur det känns.

Det blir snabbdistans imorgon.

Unknown sa...

Whee Lennart grattis passa på och njut av värmen och springafort formen.

Tummen upp!

Peace Love och Löparskor!

Lennart sa...

Tack Jesper, och fortare vill jag att det skall gå....:-)

Skall försöka hitta ett testlopp snart.

Jörgen sa...

Kanske Roslagsnatta?

http://www.ranas4h.nu/se/tavlingar.php

/Jörgen

Lennart sa...

Hej Jörgen, ja Roslagsnatta finns med bland alternativen. Nackdelen är att det bara är 5 km. Semesterloppet eller Musköloppet ligger närmare tillhands. Det som nu talar mot Musköloppet är att det verkar vara lite kuperat. Jag får se.

Man kanske kan köra Roslagsnätta + ett millopp.