onsdag 9 oktober 2013

Vad gör jag här?

Vad gör jag här? På söndag är det Hässelbyloppet, och det sista hårda passet körde jag för tre dagar sedan. Nu står jag här tillsammans med Vallentuna Friidrotts löpargrupp och ska köra intervaller.

Vad gör jag här egentligen? Varför gick jag hit? Jag tänker inte köra intervaller. Jag tänker gå upp i skogen och springa ett distanspass med inslag av fartökningar. Eventuellt kanske jag avslutar med några tvåhundringar på bana. Bara för att få lite fart inför Hässelbyloppet, men jag tänker inte köra ett fullskaligt intervallpass.

Varför är jag här idag? Jag är inte här bara för träningens skull. Jag är också här för att träffa andra som är som jag, som tycker om att träna, som är här för att träffa andra, andra som är som dom, dom som är som jag. Alltså som vi, eller som oss.

Om du läser den här bloggen så är du nog som oss, men du var inte där med oss. Det var lite trist. Varför var inte du där med oss?

Dagens pass blev 2.7 kilometer uppjogg plus en fartlek i terrängspåren, 6 kilometer i 4:36-fart, som avslutades med 2.7 kilometer nedjogg. Tvåhundringarna hoppade jag över. Det räckte som det var.

4 kommentarer:

Henrik sa...

Inledningen till det här inlägget fick mig nästan att tro att det skulle sluta med att du ändå körde ett intervallpass :-) Starkt av dig att stå emot ;-)

Hur ser de sista dagarna inför Hässelby ut för dig?

Lennart sa...

Ja, men jag körde med Mattias och han är väldigt snabb. Jag och Ulf försökte hänga på så bra vi kunde :-), men jag tror inte att det blev för hårt. Jag tror det blir bra :-).

Annars så vilar jag idag, 12 km distans imorgon och lätt jogg på lördag och Hässelbyloppet på söndag :-)

Anonym sa...

Så snabb är jag inte :-) Hade däremot lätta ben igår vilket alltid är en lika trevlig känsla! Jag tror att det var ett bra pass i dina förberedelser inför söndag, lagom långt och lagom hårt. Men på söndag vill jag inte se "lagom", då vill vi se att det går fort, eller hur ;)

Lycka till!

För min del blir det ett rejält långpass på Roslagsleden, vilket jag ser fram emot väldigt mycket!

//Mattias

Lennart sa...

Ja, på söndag ska det går fort. Kontrollerat första 5, och sen får vi se :-).

Tycker också att du kunde öka bra på slutet igår när den där andra killen kom. Du såg stark ut då. Jag hade inte en chans :-).

Lycka till på Roslagsleden!