onsdag 2 oktober 2013

Börjar det släppa nu?

Börjar det släppa nu? Jag vill tro det, men jag vet inte om jag vågar tro det. Dagens intervallpass kändes i alla fall bra.

Först blev det 2.6 kilometer terränglöpning i 4:10 fart följt av en minut vila. Det hela kändes kontrollerat.

Nästa intervall blev 1.6 kilometer terränglöpning i 4:05-fart, och i efterföljande vila lugnade andning och puls snabbt ner sig. Efter 59 sekunder tryckte jag igång klockan för den sista intervallen.

Den sista intervallen blev 910 meter terränglöpning i 4:04-fart. En intervall jag sprang med bra flyt. Hela passet kändes kontrollerat, och det kändes som att det fanns mer.

Tänkte här på Lars Södergårds tips. ”Man ska i princip alltid kunna göra en eller två intervaller till när man är klar”. Jag följde de tipset.

Jag avslutade passet med 1.6 kilometer nerjogg följt av stretch.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Hoppas verkligen att det släpper.
Låter i vilket fall som ett bra pass! :)

Lennart sa...

Tack Jenny! Ja, det kändes som det. Gårdagspasset var också fint :-).