onsdag 16 oktober 2013

Nerjogg

Innan jag springer ett intervallpass på Vallentuna IP brukar jag springa ett varv i det angränsande 2.6 kilometerspåret som uppjogg. Jag brukar också springa ett varv i 2.6 kilometerspåret som nerjogg.

Idag sprang jag min vanliga uppjogg direkt följt av min vanliga nerjogg. Det blev två varv i 2.6 kilometerspåret i 5:17-fart.

Nu när säsongen är över känner jag mig trött, samtidigt som jag känner att det är skönt att springa lite. En känsla som kanske kan karaktäriseras av ordet "nerjogg".

7 kommentarer:

Håkan sa...

Jo kroppen är lite sliten men samtidigt så är det ju skönt att röra på sig så då passar det väl bra att bara ta en komfort-löpning?

Lennart sa...

Ja, variationen berikar. Lite lugn träning behövs nu :-).

Det blev ett skönt pass över 12 km i ca 4:43-fart idag också :-).

Anonym sa...

Och så blir väl Terräng-DM på lördag va?
//Mattias

Lennart sa...

Ja, det blir det :-). Jag har aldrig sprungit ett DM och tänkte att det kan var en kul tävling att springa :-).

Jag såg att du också var anmäld. Vi kommer ha kul :-)!

Andreas Åkesson sa...

Det är nog alltid skönt att få springa helt förutsättningslöst ibland. Även om jag har enorma problem med det!

Kim sa...

Ja, det är väl lite så det känns på höstkanten. Alla tävlingar är avklarade, en lång säsong bakom sig. Jag tror man får unna sig några riktigt lugna veckor innan man laddar om för vinterträningen!

Lennart sa...

Andreas - Ha, ha! Ja, det har jag också mitt i säsongen och när jag är i form :-). Nu känns det dock ganska skönt :-).

Kim - Precis. Håller med! Jag tror inte att jag orkar psykiskt annars.

Det finns dock tävlingar som Bore cup, Tömilen och Nyårsloppet men dessa tävlingar kan man ta som träningspass :-).