torsdag 28 februari 2013

Tävlingssäsongen 2013

Tävlingssäsongen börjar ta form. I och med dagens anmälningar börjar årets tävlingssäsong med Premiärmilen den 24:e mars. Premiärmilen är en trevlig tävling som jag har sprungit tidigare, och målsättningen är att träffa många roliga människor och få ett kvitto på hur formen står sig efter vintern. Inte mer än så.

Tävlingssäsongen fortsätter lördagen den 4:e maj med Kungsholmen Runt. Jag är anmäld till halvmaradistansen, och här hoppas jag faktiskt på att slå mitt personlig rekord på 1:28:11. Det hänger dock lite på om foten får vara hel och om jag kommer igång att träna ordentligt, men jag hoppas på ett prydligt personligt rekord.

Onsdagen den 15:e maj fortsätter tävlandet med Arenamilen i Vallentuna. Som namnet antyder är Arenamilen 10 000 meter på bana. Arenamilen vill jag rekommendera. Det är en tävling som är avsedd för att slå personligt rekord. Tävlingen är öppen för alla, elit som motionär, och min målsättning är solklar. Om jag inte har lyckats springa milen på 38 minuter innan den 15:e maj, vill jag göra det på Arenamilen. Här kommer jag att satsa 100%.

Jag på Arenamilen 2012.
Lägg märke till det höga och kraftfulla löpsteget... :-)
Så där ska det se ut... :-)
Lördagen den 1 juni springer jag Stockholm Marathon, och jag vet inte om jag är enkelspårig nu, eller om jag är fantasilös, men min målsättning är även här att slå mitt personligt rekord på 3:20:34. Jag hoppas på det bästa, men som sagt. Jag måste hålla mig skadefri.

Den sista tävlingen jag avser att springa innan sommaruppehållet är Runrundan lördagen den 29:e juni. Målsättningen på Runrundan kommer jag tillbaka till senare. Den är lite komplicerad.

I övrigt har jag fått ont i halsen så jag kunde inte springa intervaller på Bosön idag. Tråkigt, men jag överlever. Jag anmälde mig till lopp istället :-).

Träna ordentligt nu. Snart börjar säsongen!

12 kommentarer:

Håkan sa...

Förutom Kungsholmen så ser mitt tänkta tävlingsprogram likadant ut, även om jag än inte anmält mig till arenamilen och runrundan. Mitt mål är PB på samtliga :-) bara man håller sig frisk så...(och skadefri)

Lennart sa...

Håkan - Det finns bara en växel :-). PB på samtliga :-).

Jag funderar också på en eller ett par 5 km lopp också, men det får jag ta som det kommer :-).

Magnus sa...

Tuffa mål i år Lennart! Lycka till med 2013. Hoppas framförallt att du kommer igång och får en bra träningsvår.

Lennart sa...

Magnus - Hoppas att du får rätt! Ses vi på någon tävling?

Ingmarie sa...

Inte ett dugg likt min plan. :-)
Krya på dig!

Ingmarie sa...

Och jag hoppas vi ses ändå!Trots olika planer menar jag. :-)

Magnus sa...

Tyvärr, lennart! Jag tävlar i princip bara söder om Malmö. men om du kommer till skåne för att tävla vore det kul!

Lennart sa...

Ingmarie - Tack! Hoppas också att vi ses :-)!

Magnus - Det är inte en helt orimligt tanke. Ibland är jag där med jobbet och tanken har slagit mig att stanna en helg och delta på något lopp, men det finns inte i planen. Någon gång kanske.... :-).

Johnny sa...

Även om mitt schema fortfarande inte är klart, ser det ut som om vi bara får chansen att träffas den 1 juni.

Men varför inte försöka styra upp så att man kan ses på riktigt för en gångs skull då? :-)

Lennart sa...

Johnny - Klart att vi styr upp det. Vi bestämmer en tid och plats i anslutning till starten.

Jag går och funderar på ett par andra tävlinga också så det är inte helt omöjligt att vi hamnar på samma tävling ändå :-).

Johnny sa...

Kanske både före och efter, så vi kan stämma av hur det gått? Fast det lär nog bloggar och resultatlistor kunna hjälpa oss med iofs :-)

Lennart sa...

Johnny - Så gör vi :-). Det brukar nästan alltid vara så att det är några som samlas. Vi håller det i minnet och bestämmer närmare senare i vår :-).