fredag 14 maj 2010

Gårdagens backträning tog

Gårdagens backträning tog ordentligt. Det märkte jag när jag skulle ge mig ut på ett 12 km distanspass med tänkt 4:40-4:50 fart. Det gick inte alls, helt tom på energi samt lite ont på baksidan av låren (båda). Det känns exakt lika dant på baksidan av båda låren och det gör lite ont på exakt samma ställe. Min slutsatts är att det bara är lite "träningsvärk" från igår och att det kanske är bäst att kroppen får vila lite. Bestämde mig efter 2.5 km att vända hemåt. Vill inte överbelasta eller skada mig nu!

De viktigaste träningarna nu är ändå intervallträningarna och långpassen. De två distanspassen där emellan kan gå lite hur som helst. Oftast går de bra men ibland inte alls (som idag).

Det blev tillslut 5.07 km på 25:45, 5:05 tempo, och det var länge sen jag sprang så här kort distanslöpning och så här långsamt.

Nu är det någon som står bakom mig och är otålig för jag har lovat att vi skall åka och bada. Hmm, det finns en bubbelpool där också........

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Klokt att du avbröt. Stretcha baksidan och "rumpmusklerna" ordentligt. Bubbelpool är i princip aldrig fel. :-)

Lennart sa...

Hej,
Skall strecha lite lätt. Lite orolig för bristning men tror inte det eftersom det är på båda låren och den kom inte momentant utan krypande under natten/morgonen. Får se hur det känns imorgon.

MVH