torsdag 20 maj 2010

Cykling som alternativ träning

Blev lite alternativ träning idag. Cyklade ca 40 minuter i ganska högt tempo. Faktiskt ganska kul att komma ut och träna någonting annat än löpning för en gångs skull. Cyklade runt i Vallentuna (Bällstaberg, Vallentuna centrum, bort till Vallentuna Golf och tillbaka) och jag trampade på ordentligt i uppförsbackarna, där tog jag i, nu skall det "bränna" i låren tänkte jag. Vaden kändes ingenting när jag cyklade men.....

Det känns forfarande lite i vaden när jag går men den blir bättre och bättre. Återigen, tack för alla tips och idéer. Har fortfarande inte riktigt listat ut vad det kan vara för någonting (gubbvad, bristning, sträckning??). Blir inte klok på de diagnoser jag läser om på nätet. Symptomen talar lite för allt och motsäger allt.

Ja, ja, jag skulle absolut inte våga springa en enda meter för då kan vad som helst hända. Jag måste också säga att kroppen är väldigt van att springa. Benen är fulla av energi och om benen fick bestämma skulle de börja springa på en gång.

4 kommentarer:

andreas sa...

Nej Shit vad tråkigt att åka på sånt skräp så här tätt inpå maran...Hoppas det går över snart

Lennart sa...

Hej,
Riktigt trist att bli störd så här i slutfasen av uppladdningen.

Det måste blir bättre! Får i och för sig en ny chans i New York senare i höst men, ja, det är bara och hoppas att det blir bättre.

Anonym sa...

Jag tror du gör rätt och avvaktar lite med löpning ett par dar. Träningen de sista 2 veckorna gör väl ändå inte mycket för loppet kan jag tänka.
Det jobbiga med att sen börja springa efter en skada är att man länge springer och känner efter hela tiden så man vill ju gärna ha en skadefri träning innan loppet iallafall.

Jag håller tummarna för dig.

Peter

Lennart sa...

Hej Peter,
Det är precis som du säger, helt rätt! 98% av träningen är redan gjort. Skall icke stressa.....

Kommer nog att köra lite cykling så länge det är som det är.

Möjligtvis blir det mycket lugn rehablöpning på söndag, 5 km i 6-min fart. Något långpass på söndag blir det inte, tänker inte utsätta kroppen för det.

Får se om jag hinner "klämma in" det sista långpasset senare nästa vecka.

MVH