lördag 21 mars 2015

@milensub40 på Twitter

Jag tycker det är vackert att blogga. Blogga och skriva texter som jag som författare kan göra något med. Texter där jag funderar över formuleringar. Formuleringar som ska fånga dig som läsare. Formuleringar som kan vara viktigare än innehållet, och där du som läsare ska fångas i dina egna tolkningar av texten.

Att blogga är vackert. Att Twittra är inte lika vackert. Speciellt nu. Nu när trollen tar över Twitter. Jag finns också på Twitter, men jag är inget troll. Jag är snäll, och jag vill vara en motpol till trollen. Därför twittrade jag "Jag tycker om er, somliga lite mer, andra mycket mer. Här finns inget hat, bara en kamrat".

På Twitter finns det mycket troll

På bloggen Milen Sub 40 skriver jag om löpning. På @milensub40 twittrar jag om politik och växthuseffekten där framförallt växthuseffekten och den globala uppvärmningen engagerar mig. Vill ni följa mig på twitter så finns jag på @milensub40.

Allt detta skrivet en fantastisk lördagsmorgon efter ett distanspass över 15 kilometer i 5:04-fart.

Inga kommentarer: