torsdag 23 december 2010

Snabbdistans och Julpyssel

Då kommer det sista inlägget från mig innan jag tar en paus och firar Jul. Dagen har mest handlat om att slå in paket och ordna det sista inför Julafton men.........

Vår Julgran

...jag kunde ändå genomföra ett träningspass på Friskis&Svettis i Åkersberga. Det blev ett ganska tufft träningspass med tanke på att jag genomförde ett intervallpass i tisdags kväll. Träningspasset idag genomfördes på löpband i stegrande fart enligt:
  • 2 km, 5:00 min/km
  • 2 km, 4:45 min/km
  • 2 km, 4:30 min/km
  • 2 km, 4:15 min/km
  • 1 km, 4:00 min/km
Målsättningen var faktiskt att hålla 4 min-fart ytterligare en km men jag mäktade inte med det. Hur som helst är jag rätt nöjd med vad jag presterade. Jag tycker att det är lite psykiskt jobbigt att springa på löpband eftersom det inte händer någonting, ingen omväxling alls. En annan nackdel är att det blir så fruktansvärt varmt. Ingen vind som fläktar och svetten bara samlas på kroppen utan att avdunsta. Summerat blev det idag 9 km, tid 41 min, 4:33 min/km.

Sist vill jag önskar Er alla en riktigt God Jul.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

God Jul önskar jag dig med Lennart!

Lennart sa...

Tack Ingmarie! Hoppas att du hade det bra igår.

MVH