lördag 23 oktober 2010

Sven-Åke Jåfs, förbundskapten, svenska långdistanslandslaget

OK, jag tänkte lägga in en länk om detta men det verkar inte riktigt fungera så jag får skriva ett inlägg om det istället så här kommer det......

För alla er löpare som bor i Vallentuna (eller tillräckligt nära Vallentuna) tänkte jag "trycka lite" på att Sven-Åke Jåfs kommer till Vallentuna och föreläser om svensk, finsk och afrikansk långdistanslöpning. Allt enligt Vallentuna FK´s hemsida.

För er som inte vet vem Sven-Åke Jåfs är så är han förbundskapten för det svenska långdistanslandslaget, ansvarig för Löparhögskolan i Borlänge, löptränare och själv gammal löpare. Mmm, det där har jag tagit från Vallentuna FK´s hemsida :-).

Jag tycker det kan vara kul att gå dit och lyssna på vad Sven-Åke har att säga så jag kommer säkerligen att gå dit. Föreläsningen startar klockan 19, onsdagen den 27 oktober, i Hjälmstaskolans matsal.

Jag hoppas att det dyker upp fler bloggare eller "bloggläsare"!

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Åh det vore superkul att lyssna på! Jåfs är en pärla! Känner honom ganska väl. :-)Ska kolla om jag kan.

Anonym sa...

Låter kanonintressant men jag har inte möjlighet att vara där. Räknar iskallt med en utförlig rapport istället :-)

Staffan sa...

Hmmm...vad betyder det att jag som löpare inte ens visste att vi hade ett speciellt långdistanslandslag och jag ännu mindre hade hört talas om honom??

Hoppas liksom Hempa på rapport då det verkar intressant!!

Lennart sa...

Hej Ingmarie, ja, det kan nog vara kul. Vet egentligen inte mer än vad jag skrev men det kan nog vara kul och intressant.

Sven-Åke var också en av föreläsarna när jag gick Löptränarutbildningen och det skall bli kul att höra honom igen.

Hej Hempa. Nej och absolut inte! Det blir inga rapporter här för om man inte går på föreläsningen får man "stå sitt kast" :-).

Jag skojar bara. Klart att det blir en redogörelse av det intressantaste :-)

Bra långpass du fick till idag!!


Hej Staffan! Långdistanslandslaget kanske inte är de kändaste av våra landslag med vi har ett. Det är dom som brukar vara med i Terräng EM och Terräng VM och sånt. Det händer mycket kring löpningen även utanför den traditionella Friidrotten och de stora arenorna.

Malin Everlöf gjorde en liten "come back" i laget efter att hon hade "lagt av" eftersom det gick så bra för henne. Tror hon var med på Irland och i Kina för något/några år sen.