tisdag 26 oktober 2010

Jag hade fel!

Jag måste erkänna att jag hade fel! I ett tidigare inlägg skrev jag att jag startar i andra vågen på NYCM men det var fel för jag startar tydligen i den första vågen. Jag får tacka Morgan för sina klargöranden angående detta som Morgan gjorde på sin blogg. Läs Morgans inlägg om startgrupperna på NYCM här: http://400dagar.blogspot.com/2010/10/24.html

Om jag nu har förstått allting rätt så startar jag i den första vågen, i gruppen "Orange", i startfålla 13, och det låter enkelt men............................ Det verkar inte vara så enkelt eftersom den 13:e startfållan är den 5:e fållan av 8 fållor i den första vågen, i gruppen "Orange" :-). Det finns en logik i det här också men jag kände inte till det här när jag skrev det tidigare inlägget men om mitt startnummer är 13 668 kan det utläsas i tabellen här: http://www.ingnycmarathon.org/entrantinfo/717.htm

Ja, ja, man lär sig något nytt varje dag men jag tror att jag har förstått det här korrekt nu. Om jag fortfarande har fel får ni gärna påpeka det :-). För övrigt blev det en återhämtningsjogg idag på 5 km, tid 24:58, 5:00 min/km.

Imorgon skall jag ner och lyssna på svenska långdistanslandslagets förbundskapten Sven-Åke Jåfs (se tidigare inlägg om detta). Hoppas att det blir intressant!

2 kommentarer:

Lars sa...

Väldigt mycket information :-) Hoppas att "Orange" är ett nyckelord som kommer att hjälpa dig att hitta rätt.

Lennart sa...

Hej Lars!
Tror att jag har fått kläm på det här nu. Nyckelorden är Wave#1, "Orange" och corral #13.

Bara man kan det så fixar sig allt annat :-)

MVH