torsdag 24 september 2015

Smygläser du bloggar?

Smygläser du bloggar? Läser du bloggar som du inte erkänner för anda att du läser? Som den här bloggen. Du som läser den här bloggen kanske är för etablerad för att läsa den här bloggen, du kanske är en chefredaktör som bara läser riktiga bloggar skrivna av riktiga löpare. De som kan och vet. Trendsättarna.

Eller du kanske är en stor bloggare. Stor bloggare med många anhängare. Så stor att om någon frågar så känner du minsann inte till den här lilla bloggen. En lite struntblogg som är alldeles för liten för dig, men när ingen ser. Då smygläser du.

Jag läser till exempel aaaldrig Petra Månströms Maratonblogg
Du kanske är en frilansjournalist, eller en skribent. Du smygläser, och hämtar inspiration. Som inlägget "28 000 löpsteg" jag skrev för ett par år sedan. Ett bra inlägg, och några månader senare fanns det en artikel i en löpartidning som hette "37 000 löpsteg". En tillfällighet? Knappast.

Du smygläser, hämtar idéer, och om någon kommer på dig så säger du att du hamnade här av misstag, eller att du omvärldsbevakar, eller att du bra tryckte på en länk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser din blogg öppet och ärligt eftersom du skriver roligt. Tack för feedback på min RW blogg. Uppskattas av både mig och adepterna. Bra höst min vän /LG Skoog

Lennart sa...

Hej LG! Ja, du syns verkligen. Kul!

Hoppas också alla förstod skämtet med bilden och bildtexten i anslutning till inlägget.