söndag 20 september 2015

Det rullar på

Det rullar på. Långpassen på söndagar rullar på. Långpass där löpningen rullar på i maklig fart från början till slut.

Idag. Första 6 kilometrarna i maklig 5:20-fart. Springer på asfalt som övergår till grusväg vid Molnby hästgård. Oavsett underlag så rullar det på i maklig 5:20-fart.

Grusvägen svänger fram och tillbaka. Den böljar upp och ner. Passerar en järnvägsövergång och en bondgård. Skogen övergår till öppna fält med åkermark och betesmark. Landskapet varierar samtidigt som löpningen rullar på i maklig 5:20-fart.

Bild tagen efter att det rullade på.
Det var inte så besvärande med 21.2 km i 5:20-fart.
Efter några kilometer ta grusvägen slut och övergår återigen till asfalt. Då har jag sprungit ungefär 8 kilometer och jag har minst 12 kilometer kvar, men det bekymrar mig inte, för det rullar på i maklig 5:20-fart, och så kan jag springa nästan hur länge som helst.

När jag senare kommer hem visar klockan inte helt överraskande 21.2 kilometer i 5:20-fart.


Inga kommentarer: