söndag 15 juli 2012

Livet har sina toppar och dalar

Då är jag hemma igen efter en två veckor lång semesterresa där jag inte hade möjlighet att uppdatera här. Måste dock säga att det kändes ganska skönt att inte ha den möjligheten, för då blev jag tvungen att koppla av från bloggen också, och det behövde jag. Dock har jag tränat. Jag kanske inte har tränat lika mycket som vanligt, men jag har tränat.

Ett pass genomförde jag i tryckande "åskvärme". Det var tungt. Efter 5 kilometer i 5-fart var jag tvungen att gå, och det kändes inte kul. Där fick sig mitt självförtroende "en liten törn". Tänkte att jag aldrig kommer klara av att springa en mara igen.

Tänkte också att det bara var en vecka sedan jag sprang en halvmara i 4:19-fart, och då kändes det lite bättre. Tänkte att jag inte ska tänka så mycket, för då kan jag lätt tänka fel.

Andra träningspass gick bättre. Jag sprang ett pass över 12 kilometer där jag började med 6 kilometer i 4:30-fart, för att sedan avsluta med 6 kilometer på 4:13 - 4:11 - 4:14 - 4:05 - 4:08 - 4:03. Jag hade en bra känsla genom hela passet, och efter det passet tänkte jag att sub 3 på maran inte kan vara så svårt. Livet har sina toppar och dalar.

Jag har också fått en mindre låsning i ryggen, och det oroar mig. Jag har inte kunna träna för fullt sen i torsdags, och jag behöver hjälp av en naprapat eller en kiropraktor för att bli bra. Att hitta en naprapat eller en kiropraktor, som inte har semester, är ungefär lika svårt som att springa sub 3 på maran.

Efter ett antal telefonsamtal visade det sig att Daniel, som driver kliniken "Din Naprapat", har möjlighet att hjälpa mig redan i morgon. Förhoppningsvis går allt bra, för jag börjar bli sugen på att springa fort....

Inga kommentarer: