måndag 16 juli 2012

Att inte vila straffar sig

Att inte vila tillräckligt efter en tävling kan straffa sig. Den läxan har jag lärt mig många gånger. Troligtvis vilade jag inte tillräckligt efter Runrundan innan jag sprang ett lite hårdare träningspass. Det får jag betala nu genom att sätesmuskeln, och musklerna i ryggen värker.

Idag fick jag en behandling av Daniel, och nu känner jag mig lite orolig. Jag trodde att det skulle vara enklare att åtgärda än vad det var. Vi hittade ingen låsning ryggen, och skelettet verkade ligga rätt. Därmot var sätesmuskeln, och musklerna i ryggen väldigt spända, och irriterade.

Efter dagens behandling har jag träningsvila i två dagar, och troligtvis behövs det fler behandlingar innan det är bra. Dock får kommande träningspass avgöra hur vi går vidare.

4 kommentarer:

anneliten sa...

Ta det lugnt nu. Iver straffar sig.

Lennart sa...

Anneli - Precis.... Nu blir det lugnt några dagar.

Anonym sa...

Krya på dig Lennart!
//Magnus (Murkel 90)

Lennart sa...

Tack Magnus! Det blir nog bra. jag vilar tills det är bra.