måndag 30 augusti 2010

Och så är den nervösa väntan över.....

Besökte Daniel (naprapat) idag och det slutade ganska bra, mmm ganska bra. Det som inte var så bra var att Daniel hade planerat att gå loss på vaden med en pinne idag men vaden var för stel för det. Med andra ord hade Daniel hoppats på att vaden skulle vara lite bättre men, ja, ja. Nästa gång kan han förhoppningsvis gå loss på min vad med en pinne. Det låter intressant tycker jag.

Kände faktiskt redan när jag vaknade i morse att vaden hade stelnat till lite mer än tidigare och det beror med största sannolikhet på långpasset igår. Igår kändes vaden inte lika stel innan långpasset som efter långpasset och jag tycker inte det är så konstigt att vaden drar ihop sig efter 31 km löpning.

Det som var bra är att muskeln (Soleus) har släppt från benhinnan, både på vänster ben och höger ben. Man kan med andra ord trycka in ett finger mellan benet och muskeln (men pinnen fick vänta till nästa gång).

Blev rekommenderad en stretchövning och att massera muskeln själv vid behov vilket jag så klart kommer att göra. Tror mycket på stretchövningen för jag måste försöka dra ut muskeln lite. Stelheten borde släppa då.

Det känns också bra att benhinnorna inte är involverade längre utan nu verkar det mer handla om stela muskler i vaderna och det känner jag igen :-)

Skall fundera lite på det här med långpass nästa helg. Jag har genomfört långpass tre helger på rad så jag kanske kan hoppa över det en helg och ge musklerna lite mer tid.......

Sist vill jag säga att jag är mycket nöjd med Daniel och det resultat jag har fått när han har behandlat mig. Kan redan nu säga att jag kommer att söka upp honom om jag får andra besvär i framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Positiva besked med andra ord, härligt!!

Är Daniel bra på knäskador?

Lennart sa...

Hej, det kunde ha varit bättre men det var efter omständigheterna OK.

Vet inte om han är duktig på knäskador men han verkar duktig i allmänhet. Jag har fått förtroende för honom så det kan han säkert....

MVH