fredag 31 december 2010

Nyårsloppet 2010

Nu är jag hemma igen efter en perfekt start på Nyårsafton och en tävlingsberättelse avser jag att skriva inom de närmaste dagarna men kort så gick det bra idag. Vädret var helt perfekt, -6 grader och strålande sol. Det var också riktigt trevligt att värma sig i Ekebyskolans matsal efter loppet där vi fikade, bevittnade prisutdelningen och bytte erfarenheter med alla andra löpare. Träffade bland annat Anders och Marathon Mia från Löptränarutbildningen jag gick i höstas, löpare som jag tidigare hade pratat med i startfållan på NYCM och andra klubbkamrater. Det var riktigt kul att träffa dom igen.......

Ca 20 minuter innan start började löparna samlas på fotbollsplanen
Min slutiden blev 43:53 och jag är nöjd med tiden. Första varvet (5 km) gick på ca 21:30 och andra varvet gick på tiden 22:23. Underlaget var bättre än väntat det första varvet, dvs hårdpackad snö. På andra varvet var det lite mer modd eftersom alla löpare hade "trampat upp" underlaget men det är inget att klaga på. Jag kom in på 24:e plats av 86 startande i klassen Män 10 km, och det tycker jag ändå är godkänt.

Faktiskt riktigt nöjd med tiden eftersom jag tror att tiden hade varit minst 2 min bättre med sommarunderlag och det är positivt inför Premiärmilen i vår.

Nu ska jag fira Nyårsafton så Gott Nytt År på er alla!!!!

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Ruggigt bra med tanke på "förberedelserna!. GRATTIS! Och Gott Nytt År!

Unknown sa...

Tack Lennart för en utomordentliga blogg och alla glada tillrop och peppande kommentarer till mig.

Gott slut och låt oss springa in det nya året med fröjd och livsglädje =)

Peace Love och Löparskor!

Daniel sa...

Fin tid på det underlaget och dessutom har du ju varit krasslig, grymt!!! Du är i bra form och det ska bli spännande att följa dig under 2011!

Gott nytt på dig!

Lennart sa...

Tack Ingmarie!
Gott Nytt År på dig själv!! Det var kul igår....


Hej Jesper!
Tack för den feedbacken. Vi behöver alla det ibland :-).

Gott Nytt År!!

Hej Daniel!
Tack! Ja, om jag lyckas hålla mig skadefri hoppas jag kunna putsa tiden 43:53 ordentligt och det inte bara genom att byta underlag.... :-)

Gott Nytt År!!