lördag 11 december 2010

Lugnt långpass på 24 km

Jag har som vana att genomföra långpass på söndagar men eftersom jag ska springa 200 m intervaller på måndag så bestämde jag mig för att genomföra helgens långpass idag (lördag). Jag vill helt enkelt vara så pigg och fräsch i benen som möjligt på måndag, vilket innebär att jag helt enkelt fick genomföra långpasset idag och ta en vilodag imorgon. På grund av de planerade intervallerna gick långpasset lite lugnare än vanligt också. Det blev ingen fartökning eller en snabb avslutning utan jag genomförde långpasset i en lugn och jämn fart.

Det blev verkligen en jämn fart. Första 12 km gick på tiden 1:03:09 och de andra 12 km gick på tiden 1:03:09 (!), alltså, på sekunden exakt samma tid :-).

Summerat blev passet 24 km, tid 2:06:18, 5:16 min/km.

6 kommentarer:

Easec sa...

Bra jobbat, ler!

Ingmarie sa...

Sprang du samma runda två gånger och kollade så det blev exakt samma tid? ;-) Du är lika bra Duracell som mig!

Lennart sa...

Hej Easec! Tack! Lycka till på Veteran SM


Hej Ingmarie! Japp, jag sprang exakt samma runda två gånger på exakt samma tid och det var absolut inte meningen utan det bara blev så :-). Jag tittade på klockan efter 12 km och sen efter ca 18 km och sen tittade jag inte mer :-).

Daniel sa...

Har inte hängt med på din blogg så länge men du tränar på grymt bra och målinriktat tycker jag. Därför blir jag lite nyfiken på vad ditt mål just nu är? Det låter ju som du har siktet inställt... ;)

Lennart sa...

Hej Daniel!
Eftersom jag hade problem med benhinnorna under sommaren och hösten har jag inte vågat träna kvalitet i den utsträckning jag ville. Nu fokuserar jag på att i första hand komma tillbaka på samma nivå som jag var innan sommaren, dvs 5 km på ca 19:30, milen ca 41 min för att därefter gå under 19 min på 5 km och under 40 min på milen.

Skulle var kul att kunna göra sub 40 på Premiärmilen men vet inte om jag hinner tillgodogöra mig träningen till dess men jag ska försöka ;-)

Daniel sa...

Okej! Då har jag koll på läget! Har ju inte följt din blogg så länge men nu har jag bättre koll på läget. ;)
Bra att du kör mycket långpass även om det inte blir så mycket kvalitet. Själv körde jag mycket långpass förra vintern och jag tror det var dom som gjorde att jag fixade sub40 på första loppet i april, hoppas du får samma resultat! :)