söndag 26 december 2010

400:ingar på måndag eller tisdag?

Har under ett par dagar gått och funderat på om man ska försöka ta sig till Sätrahallen eller Bosön för att genomföra ett lättare intervallpass inför Nyårsloppet som går, här i Vallentuna, nu på fredag. Tanken är att genomföra några stegringslopp och några 400 m intervaller med 200 m joggvila mellan varje intervall.

Viktigt att påpeka att det inte är en fråga om någon max-satsning eftersom benen ska vara pigga och fräscha på fredag. Syftet med passet är att få lite kontinuitet i löpning i hög fart med ett bra löpsteg. Tanken är också att avsluta med några övningar löpskolning.

Jag är riktigt sugen på att genomföra ovanstående pass på måndag eller tisdag men tyvärr har jag känt mig lite tjock i halsen/bihålorna idag så vi får se imorgon om jag kommer iväg.

2 kommentarer:

hempa sa...

Du låter taggad vilket inspirerar!

Körde själv långa intervaller (1500m) dagarna innan milloppen i höstas, tanken då var att vänja kroppen vid tänkt tävlingsfart.

Lycka till på loppet och hoppas du kryar på dig snabbt!

Lennart sa...

Hej Hempa! Lite för sjuk idag så jag får vänta ett par dagar med träningspasset.

Ditt upplägg har bevisat sig fungera :-) och jag håller med.

Jag har redan genomfört flera träningar i hög fart (lång intervall och snabbdistans) så jag tänkte ta en lättare träning men fortfarande i hög fart för att inte trötta ut mig inför fredagen.

Det är vinterunderlag så vi får se vad det blir för tid.....