måndag 20 december 2010

Prioriteringar

Andra människor frågar: - Hur hinner du träna så mycket?

Hur hinner jag träna så mycket? Funderade lite på det när jag öppnade posten idag. Det kom ett brev som såg ut som ett julkort men det var det inte. Det var ett sånt där "kedjebrev". Det stod att de skulle slå världsrekord i hur lång tid ett kedjebrev har pågått. Tror att de var ute efter att hålla igång kedjebrevet i 12-år(!).

Andra människor: - Hur hinner du med och träna så mycket?
Mitt svar är: - Jag prioriterar träning.

På brevet fanns det en lista på fyra personer på utsidan av brevet. De ville att jag skulle skicka ett vykort till översta namnet på listan och ta bort detta namn för att sedan sätta mitt eget namn längst ner på listan, dvs på fjärde plats. Utöver det skulle jag kopiera brevet i 6 olika exemplar och skicka det till 6 olika personer inom 4 dagar annars bryts kedjebrevet!

Andra människor: - Hur hinner du med och träna så mycket?
Mitt svar är: - Jag prioriterar träning.

De ville alltså att jag skulle köpa 1 vykort, 6 st kuvert, 7 frimärken, göra en ny lista på datorn och printa ut den, kopiera brevet, leta reda på adresser, sitta och och hålla på och pyssla, osv, med det här nu, 4 dagar innan Julafton (!).

Andra människor: - Hur hinner du med och träna så mycket?
Mitt svar är: - Jag prioriterar träning.

Vem sitter och knåpar med sånt här? Som tur är har personen som skickade brevet till mig också skickat det till 6 personer så jag slipper stå med hundhuvudet om kedjan bryts och om det inte blir något världsrekord. Mmm, jag kommer faktiskt inte att hålla på med det där. Det ligger inte riktigt inom mitt intresseområde. Jag har annat att göra.........(hmm, är jag dum nu?)

Andra människor: - Hur hinner du med och träna så mycket?
Mitt svar är: - Jag prioriterar träning.

Det finns också två sidor av det här. Den ena sidan är att jag är illojal och riskerar att bryta kedjan vilket kan leda till ett uteblivet världsrekord. Den andra sidan är att jag "räddar" många människor från det här kedjebrevet.......

4 kommentarer:

Unknown sa...

Lol jag hade gjort det samma hinner inte med sånt där inte ens på mailen =)

Peace Love och Löparskor!

Lennart sa...

Hej Jesper och jag förstår att du inte hinner. Uppenbarligen finns det de som "hinner" :-).

MVH

Ingmarie sa...

Exakt! Vi har alla lika mycket tid (enda rättvisan här är på jorden) och vi väljer själva vad vi gör med den. Åtminstone vi i de rika länderna.Själv skippar jag julstressen. :-)

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
ja, vi väljer vad vi gör med tiden. Helt rätt.

Jag tyckte bara att det där kedjebrevet var så fånigt och jag har lite svårt att förstå att någon väljer att hålla på med det...... Ja, ja, vi är alla olika vilket egentligen är tur. Hur hade det sett ut om vi alla var lika...?