lördag 25 december 2010

Julklappar och långpass

Måste säga att Julafton är härlig, men det känns ändå rätt skönt att den är över och att komma in i "normala rutiner". Allt gick jättebra igår med mycket mat, godis, paket, dryck, och framförallt Glada Människor. Det sista är det viktigaste.

För övrigt är det lite svårt att berätta vad Tomten gav mig igår eftersom det var jag som var Tomte hemma hos oss, men.......

Några av mina Julklappar

... jag fick bland annat en bok som heter Löpning, en världshistoria, och den är skriven av Thor Gotaas. Vet inte så mycket om boken men jag ska börja bläddra i den ikväll för att se vad det kan vara för bok.

Utöver boken fick jag underkläder av märket Under Armour. Jag tror att underkläderna kommer att fungera bra eftersom jag har en undertröja av samma märke och det är ett av det bästa träningsplagg jag någonsin haft. Jag hade faktiskt på mig undertröjan på NYCM så den tröjan syns på bild nedan i inlägget om plaketten jag köpte från NYCM.

Jag fick också ett par löparhandskar av märket Nike som jag passade på att inviga på dagens träningsrunda.

Idag, på eftermiddagen, gav jag mig ut på ett långpass med fartökning som gick riktigt bra. Kände mig lite trög den första km men sen flöt det på bra. Efter att ha genomfört de första 12 km på tiden 1:03:15, dvs 5:16 min/km, höjde jag tempot och sprang de sista 12 km på tiden 56:56, dvs 4:45 min/km. Ett riktigt skönt träningspass........

Summerat blev dagens pass 24 km, 2:00:11, 5:00 min/km, och jag kan inte klaga på handskarna :-).

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Snabba handskar med andra ord! :-) jag har hittills inte klagat på underlaget men nu har vi snuskigt halt här.:( Ska försöka leta upp en halkfri sträcka så det går att trycka på lite. :-)

Lennart sa...

Härligt! Du verkar sugen för att "trycka på lite", kul! Hoppas att du hittar en halkfri väg. Halkan är inte rolig....

Linus N sa...

Vet du var kallingarna är köpta? Tycker det är väldigt svårt att hitta kalsonger som inte är gjorda av bomull.

Lennart sa...

Hej Linus!
Kul att se ditt namn igen :-).

Kalsongerna är köpta på Stadium och de var tydligen nästan slut. De kanske är populära men hur som helst är de inte köpta i någon specialbutik så de borde finnas. Tror att materialet är microfiber

Annars har jag hört att merinoull är ett bra material. Du kan titta på www.ullmax.se och titta lite på deras utbud.

God Fortsättning.