söndag 23 maj 2010

Rehab-löpning, 5.1 km

Idag snörade jag på mig skorna igen. Oj vad jag har saknat löparskorna. Jag känner fortfarande av vaden precis när jag går upp och tar det första stegen men sen märker jag inte så mycket av det.

Gick ut och sprang 5.1 km i mycket lugnt tempo (6:25 tempo). Kompressionsstrumpor och långa tights var på. På slutet ökade jag också tempot och den sista km gick på 5:40 (oj, oj). Om vaden känns bra nu under eftermiddagen blir det löpning imorgon igen (yes!!) och då blir det nog lite längre också, kanske 10-12 km, oj vad jag hoppas, kanske till och med en fartökning sista 4-5 km. Vilken plåga det är att gå omkring med det här.

Jag hade dessutom sällskap av en 6-åring på cykel som cyklade bredvid och pratade. Det var kul.
Åkomman i vaden är nog Gubbvad men jag har lite svårt att acceptera det (jag förnekar det!) för Gubbvad vill jag inte lida av men ibland kanske man måste inse fakta......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supertrist att vara skadad! Skönt att du kunde kuta idag och hoppas det känns bra imorgon också. Vader och benhinnor verkar vara vanligaste löparåkomman, många som dras med liknande skador.

Lennart sa...

Ja, vilket bakslag. Kunde dock springa på lite mer idag men är ej helt 100%ig.

Kör hårt imorgon nu och lycka till på Milspåret.

MVH