torsdag 27 maj 2010

Distanslöpning

Idag blev det distanslöpning, ja det blev inget långpass och det var nog lika bra det :-), men det blev dock 13.54 km på tiden 1:09:01 vilket ger ett snitt på 5:06 per km. Det kanske inte låter så mycket men jag är väldigt nöjd med det eftersom tempot inte var jämt hela tiden. Så här blev det:
  • 0-1 km 5:30 tempo
  • 1-9 km, ca 4:50 tempo
  • sista 3.5 km, långsamt, tempo vet jag inte men det var nog långsammare än 5:30 tempo.

Det kanske inte heller låter så mycket men jag tror faktiskt att km 1-9 gick lite snabbare än 4:50 min/km. Stundtals var jag nog nere mot 4:45 min/km och än så länge känns inte vaden sämre. Vågade inte fortsätta och avsluta rundan i samma fart men tycker ändå att jag fick ett bra pass. Lite bättre än vad jag hade räknat med innan :-).

Det går sakta åt rätt håll!!

Nu blir det en nervös väntan inför hur det skall kännas när jag vaknar imorgon.........

4 kommentarer:

Staffan sa...

Håller tummarna att det känns bra idag!

PS, kolla in på bloggen för förhoppningsvis lite inspirerande läsning!

Lennart sa...

Tack Staffan,
Idag känns det ungefär som igår. Har bokat tid med en naprapat nu på måndag, det ligger kvar...

Kollade lite på din blogg och att du gör milen sub 40 nu överraskar inte mig längre :-). Det har jag vetat länge!

Du kommer ha marginal när du klarar maran på 3:15 nästa vecka!!

Anonym sa...

Härligt att vaden håller! Hoppas problemet är väck och inte vågar visa sig flera gånger.

Lennart sa...

Hej,
Balanserar på gränsen av vad den klarar av. Såg att du hade cyklat, man är lite skakig i benen efter en cykeltur men lite fart :-).

MVH