fredag 23 januari 2015

Mycket samma

För tillfället är 15 kilometer i lugn fart mitt normala pass. I onsdags blev det 15 kilometer i snöstorm, och på oplogade vägar. Idag blev det 15 kilometer i snömodd, men på plogade vägar. Det var inte riktigt samma, men det blev samma runda. Samma ansträngning. Samma kläder. Mycket var samma.

Jag bytte om i samma omklädningsrum, på samma plats. Använde samma dusch, och samma bastu. Mycket var samma. Tiden var dock inte samma. I onsdags blev det 1:21:32, och idag blev det 1:18:55.

Kan tiden bli samma? Om jag sprang dagens runda exakt lika fort som i onsdags så hade jag ändå sprungit rundan på olika dagar. Alltså i en annan tid. Samma tid, men i en annan tid.

Samma tid, men i en annan tid. Sånt kan man fundera på. Filosofera. I alla fall när man är ute och springer, men nu ska jag gå och laga mat.

Inga kommentarer: