fredag 16 januari 2015

Jag är en jobbig typ

5 kilometer i 5:25-fart. Så långt och fort sprang jag idag. Sprang på hala vägar och på is. Jag förstår om någon tycker det är jobbigt med hala vägar och is, speciellt när man springer, men det tycker inte jag. Jag vill ha mer hala vägar och is. Mer kyla och snö. Mer av allt det ni tycker är jobbigt. Jag är nog en jobbig typ.

Växthuseffekten oroar mig. Därför vill jag ha mer kyla och snö. Mer löpning på is. Mer löpning i snömodd. Mer löpning i snöstorm. Mer frysa om tårna. Mer minusgrader. Mer av allt det ni tycker är jobbigt. Jag är nog en jobbig typ.

Om ni tränar ordentligt och håller er unga,
 så kan ni göra så här när ni är 43-år gamla.
Att springa 5 kilometer var inte jobbigt. Det skulle inte vara jobbigt. Det var inte meningen att det skulle vara jobbigt. Det var bara meningen att det skulle bli ett enkelt prova på pass efter min vurpa på slalomskidorna.

Inga kommentarer: