torsdag 1 juli 2010

Roslagsnatta, 5 km, tid 19:36 (egen klocka)

Precis kommit innanför dörren efter att ha kommit hem från Norrtälje och Roslagsnatta.

Ett längre inlägg kommer i morgon men mycket kort så är 5 km riktigt jobbigt men kul att springa. Loppet gick nästan precis som planerat och sluttiden blev 19:36 enligt egen klocka. De officiella tiderna har inte kommit ännu men jag är jätte nöjd med allt (vädret, tävlingen, arrangemanget, tiden, etc), det var en väldigt lyckad kväll!!!

En tävlingsberättelse kommer i morgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt bra!!! Grattis till en superprestation! Oj vad skoj med en så bra tid på 5 km! Jag är mycket imponerad!

Läste nyss om upplägget för loppet, maxa från start och hela vägen in i mål verkar vara ett bra upplägg :-)

Snyggt intervallpass där också, formtoppen håller i sig!

Staffan sa...

Grattis - bra jobbat!! Endast 3 sekunder efter mitt PB på sträckan, fast är det är klart, det är från förra året :-)

Skämt åsido, ser fram emot en längre rapport och är lite nöjd över att jag INTE ska springa Semesterloppet i Mariefred på lördag i 30-gradig värme. Inget finalt beslut taget om Muskö ännu så länge, jag är lite missnöjd med att det inte är 10 kontrollmäta km...

Anonym sa...

Muskö var drygt 10,3 km, har fått en banprofil via mail pga min stora nyfikenhet. Ingen bana att sätta PB på men säkert en trevlig utflykt och ett riktigt bra träningstävlingspass. Har inte heller bestämt mig men det lutar åt att jag åker dit med familjen.

Lennart sa...

Hempa*2: Tack Hempa, riktigt nöjd med att gå under 20 min på 5 km, nu är det bara dubbla distansen i samma fart :-). Du verkar hålla igång bra nere på Fårö. Bra 4*1500 m pass du gjorde!! 4 min fart rakt igenom, inte illa!!

Har inte heller riktigt bestämt mig om Musköloppet men kanske. Tycker stafetten på 3*1 km verkar kul!


Staffan: Just nu har jag inte en chans mot dig när det gäller löpning :-), men vänta nu, Hmm om ditt PB är 3 sek snabbare än vad jag gjorde igår och de officiella tiderna kanske korrigerar lite :-). Skall bli spännande och se :-)

Håller med om det där med att banan inte är kontrollmätt. Såg ditt inlägg på jogg om det. De borde kunna korrigera det genom att flytta start eller mål några meter hit eller dit. Förstår dig eftersom du vill ha exakt distans och slå ditt PB med stor marginal :-)

Dock kan det vara ett kul testlopp precis som Hempa påpeka.