torsdag 28 januari 2016

Ett inlägg bara för oss killar

Det här inlägget är skrivet endast för oss killar så jag ber nu alla tjejer att sluta läsa här. Tack!

Så där ja! Nu när alla tjejer har slutat läsa så tänkte jag berätta att jag läste en tjejblogg häromdagen. Det var till och med en mammablogg. Ja, nu är det inte så att jag brukar läsa mammabloggar men det var Maratonpetras blogg jag läste, och den bloggen har sen hon fick barn blivit en mammablogg, och det var där jag läste i ett inlägg att tjejer brukar "hugga varandra i ryggen".

Va, har ni hört? Varför gör dom det? Vi killar gör ju inte det. Nä, tvärt om. Jag skulle aldrig hugga er i ryggen. Jag tycker ni är de bästa killarna som finns och sprider massa värme, vänskap och inspiration omkring er. Jag gillar er. Ni får mig att växa. Ni får mig att känna mig trygg och säker på mig själv samtidigt som jag blir full av tillförsikt inför framtiden. Det känns jättepositivt.

Under dagens träningspass över 15 km i 5:10-fart så tänkte jag på att ni killar är riktigt duktiga löpare. Ni tränar bra. Ni är ambitiösa och målmedvetna och de gånger jag har tävlat mot er så har jag gett precis allt. Ni ska också veta att om ni någon gång har vunnit över mig så var det välförtjänt. Ni var bättre, för jag kan lova er att om jag kunde springa en sekund fortare så hade jag gjort det. Vann ni över mig så var ni bättre, det bara är så. Ni var grymt bra!

Jag har aldrig hört någonting negativt från er killar. Ni är fantastiska. Detta till skillnad från vad jag läste på Petras blogg. När Petra skrev att tjejer ska sluta hugga varandra i ryggen så fick hon mothugg direkt. Någon tyckte till och med att Petra högg andra tjejer i ryggen genom att skriva så. En annan tyckte att det var helt fel för det händer aldrig. Den tredje höll med den första, och den fjärde blev förbannad på allihopa. Ja, ni hör. Vilken soppa!

Som tur är så är det ju inga tjejer som läser det här så vi killar kan lugnt träna vidare. Vi behöver ju inte bry oss om det där. Nä, vi killar vet också att arga mammor ska man hålla sig borta ifrån. Det är liksom ingen ide.

Nu tycker jag vi killar ska träna hårt så möts vi "man mot man" i ett lopp framöver. Det ska bli riktigt kul att tävla mot er, och vem vet. Vi kanske driver varandra till nya personliga rekord.

Inga kommentarer: