tisdag 15 december 2015

Min antilöparblogg

Inser att min löparblogg har gått från att vara en inspirerande löparblogg med fokus på seriös löpträning och tydliga målsättningar till att bli en flummig löparblogg som mer försöker övertyga er om att ni ska sluta springa och göra någonting annat istället.

Nu för tiden kanske min löparblogg kan beskrivas som en antilöparblogg. Sveriges största och enda antilöparblogg. Fast det är ju klart, då jag har sprungit ca 210 mil i år så är det inte vilken antilöparblogg som helst, utan det är en antilöparblogg skriven av en antilöpare som tränar löpning. Jag vet alltså vad jag pratar om.

Som löpare tycker jag att det är viktigt att ibland släppa fram den där antilöparen som finns inom mig. Det är viktigt för att skapa lite balans i tillvaron. Annars kanske det går helt över styr som det har gjort med alla prylnördar och Caballo Blanco typer som är ute och springer i ödemarken helt ensamma hela tiden.

Men nog dividerat om det nu, och som Sveriges enda antilöpare sprang jag i söndags ett kuperat långpass över 21.1 km i 5:30-fart.

Inga kommentarer: