tisdag 17 december 2013

Vänligt men bestämt tackade jag nej

Jag tackade nej. Vänligt men bestämt tackade jag nej.

Jag fick mail från Airia med lite reklam om deras nya skor Airia One samt ett erbjudande att provspringa skorna, men med tanke på min profil som "Sveriges största icke kommersiella manliga löparblogg" tackade jag nej. Nedan följer mitt svar.

Hej! Tack för ditt mail och jag tycker att Airiaskon verkar väldigt intressant och jag hade gärna testat att springa i ett par. Dock är det så att jag har etablerat min blogg med profilen "icke kommersiell" vilket betyder att jag inte tar emot produkter och provar dem.........

Jag vill dock avsluta med att jag tycker skon verkar vara väldigt intressant och hade gärna provsprungit skon men i och med min "profil" på bloggen så kan jag inte göra det. Även om jag själv vill :-).

Jag kommer säkert köpa ett par när de finns i affären och då kommer jag att skriva om dem :-).


MVH
Lennart

Airias representanter tog det här väldigt positivt, och jag hoppas verkligen att det går bra för dem framöver.

I och med detta får jag vackert vänta med att prova skorna tills de finns i affären, och fram till dess får jag springa i mina gamla Asics Gel Cumulus 15. Det gjorde jag idag. Det blev 12 kilometer i 4:41-fart.

10 kommentarer:

Jenny B sa...

Härligt Lennart!
Ser fram emot din oberoende recension - sådana fins det inte många i bloggvärlden!

Lennart sa...

Tack Jenny! Vad glad jag blir när du skriver så. Det värmer :-).

Dock är det ett tag kvar tills skorna släpps så det dröjer nog ett tag innan jag kan skriva om dem :-). Jag tror att de släpps i mars/april.

Så här spontant kan jag tycka att skorna verkar lite spännande. Kul Svenskt initiativ. Inte heller lika extrema som till exempel Hokka OneOne. Arira One känns lite mer lagom. Vi får se hur det fungerar framöver.

Jag önska i alla fall dem på Airia ett stort "Lycka till" i den här lanseringen :-).

Skosulan sa...

Strålande Lennart! Integritet är viktigt. Också om jag kanske kan tycka att din ärliga stil skulle vara en frisk fläkt då det kommer till recension av skorna.

Saras träningsblogg sa...

Bra och starkt gjort ju! Inte lätt ändå att tacka nej när det erbjids och man är nyfiken på skon! Men ska bli intressant att läsa om sen :-)

Lennart sa...

Alex - Tack! Ja, integriteten ska jag hålla på :-).

Och ja, jag får skriva om dem på mitt sätt senare när de kommer ut på marknaden och när jag har sprungit i dem :-).

Ha det fint!

Lennart sa...

Sara - Både jag och nej. Samtidigt som det hade varit roligt att prova skorna så tycker jag att det var ganska lätt att säga Nej eftersom jag vill hålla bloggen "ren" från försäljning och sånt....

Det är så många bloggare som håller på att sälja och marknadsföra saker och jag vill inte kasta mig in i det. De som vill göra det får göra det :-). Jag är bra ändå :-).

anneliten sa...

Bra där! Själv driver jag en av de mindre icke-kommersiella bloggarna. Tryggt under radarn för reklammakarna :-)

Lennart sa...

Ja, och jag tycker du driver en av de bästa och mest insiktsfulla bloggarna som finns. Du skriver så bra och håller en väldigt hög kvalitet :-). Lycka till!!

RZ sa...

Ah, då fick man förklaringen varför Johnny Sellven var så hemlig på sin blogg ((=

Lennart sa...

RZ - OK? Jag vet inte rktigt hur jag förklarade det, men alltid kul att kunna hjälpa till :-).