måndag 16 december 2013

30 mil på 30 dagar

Det är vilodag idag. Tid för reflektion. Ser i träningsdagboken att jag har sprungit 30 mil på 30 dagar. Reflekterar över att det är en distans eliten knappt höjer på ögonbrynen för, men att jag känner mig ganska nöjd. Ganska sliten också.

Det är något visst med 30 mil på 30 dagar. Det är en jämn och fin siffra. Det är också en siffra alla förstår. Även de som inte springer, de som är mindre vetande, de som tycker att en mara på 5 timmar är bättre än 5 km på 17 minuter. Alltså de som inte förstår någonting, även de förstår att 30 mil på 30 dagar är en prestation.

30 mil på 30 dagar imponerar på alla. Även på de som inte förstår.

6 kommentarer:

Håkan sa...

Det är riktigt imponerande! 1 mil om dagen i snitt, förstår att kroppen är sliten och att den vill vila lite.
Själv har jag som mål att nå en halv mil om dagen utslaget på hela året, dvs 182.5mil, tror det kommer att gå :-)

Lennart sa...

Håkan - Ja, det tror jag att du klarar förutsatt att du inte skadar dig eller blir sjuk.

Om jag inte såg fel är det "bara" 5 mil kvar :-). Om inte innan Jul tror jag att du når det målet i mellandagarna.

Anmälde mig också till Nyårsloppet 10 km igår. Ska du springa?

Håkan sa...

Jo jag har "bara" lite drygt 5 mil kvar, och som sagt kommer att klara det om jag inte blir sjuk/skadad. Massa förkylda människor runtomkring dock...
Jag ska också springa nyårsloppet, har anmält mig till 5km.

Staffan sa...

Det är som sagt en mycket mycket bra mängd och du har tränat riktigt bra nu under senhösten och lagt en jättefin grund för nästa säsong nu! Förstår att du känner dig sliten, samtidigt tycker jag du har tränat klokt och hållit nere intensiteten!

Henrik sa...

Bra jobbat Lennart! Och störtskön kommentar : "Alltså de som inte förstår någonting..." :-)

Lennart sa...

Håkan - Kul! Då ses vi där :-)!

Staffan - Tack! Angående intensiteten har det ändå blivit lite, men det är klart. Inte alls så fokuserat som tidigare.

Henrik - Tack! Ja, men det är faktikst lite så. Folk är så imponerade av en mara, men det verkar inte lika lätt att sätta sig in i hur svårt det är att springa fort :-).

Jag tycker också att den sista var bra. Alltså "30 mil på 30 dagar imponerar på alla. Även på de som inte förstår" :-).