torsdag 19 december 2013

Även jag är människa

Även jag är människa. Även fast jag är ute och tränar året runt i alla väder så är inte jag en maskin som bara matar på. Jag har också känslor, precis som alla andra.

Igår var jag trött. Trött som människor kan vara. Så där mänskligt trött att jag inte orkade springa backintervaller, men det är inget konstigt med det. Det är helt normalt att inte orka springa backintervaller.

Jag sprang backintervaller idag istället. Det blev 12 repetitioner i en 280 meter lång backe i 4:15-fart med joggvila ner. 12 backintervaller där jag försökte bortse från de mänskliga känslorna, från kölden, från vinden och från tröttheten.

Som alla människor blev jag trött, även fast jag försökte bortse från de mänskliga känslorna, och mata på som en maskin.

2 kommentarer:

Rund är också en form! sa...

Jo, men samma tema är det ju. Att man bara ska vara den man är. Det är ju egentligen det enda man KAN vara. :-)

Lennart sa...

Malin - Ja, jag menar att ingen är perfekt utan man är "real", och mitt inlägg spelade lite på det :-).