tisdag 3 januari 2017

Förbannad

Förbannad, eller småförbannad. Det är en bra känsla. Den känslan hjälper. I alla fall när man ska träna löpning. Allt går så mycket lättare då.

Det kan ha hänt något. På jobbet. På stan. Eller hemma. Något har hänt. Under dagen. Något som gjort dig förbannad. Då ska du ut och träna löpning. Det är det bästa.

Det absolut viktigaste är att hålla igen i början. När du springer. Men det kan gå bra ändå. Under passet kommer kroppen hela tiden vilja dra iväg, men håll igen. Håll igen tills det är ca en tredjedel kvar. Då öser du på. Jag lovar att det kommer kännas lätt.

Efter passet känner du eufori. Endorfinerna hjälper. Men också att det blev ett hejdundrande träningspass. Jävlars vad det gick undan, tänker du. Du mår bra. Du är inte förbannad. Du känner glädje.

Mitt andra femtonkilometerspass för året sprang jag lite småförbannad. Jag vet inte varför jag var småförbannad, men jag var det. Jag sprang långt. Jag sprang fort.

Efter passet kände jag mig glad, och jag är fortfarande glad.

Inga kommentarer: