söndag 1 november 2015

Jag har blivit tjock

Jag har blivit tjock. Jag har ätit för mycket godsaker. Även fast jag i tidigare inlägg har skrivit att man kan äta lite godsaker då och då så betyder inte det att man kan äta hur mycket som helst.

Lite godsaker då och då betyder inte att man kan äta sig mätt på godis och sen hoppa över middagen som jag gjorde igår. Nä, då blir man både tjock och trött, och det går inte om man ska springa långpass dagen efter.

Med lite lätt illamående och med en kropp som kändes helt ur balans gav jag mig i alla fall ut på ett långpass imorse. Ett långpass där energin snabbt tog slut, och där jag redan efter 15 kilometer började gå i uppförsbackarna. Löpningen fungerade inte längre. Hankade mig i alla fall framåt i ytterlige några kilometer för att sedan summera långpasset till 21 km i 5:39-fart.

Jag har blivit tjock. Plus 4 kilo sen i somras och jag inser att det beror på min egen glömska. Jag har glömt att äta med måtta. Jag har frossat istället för att äta med måtta, och då blir det så här.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag bara ler åt detta blogg inlägg... jag vågar inte ställa mig på vågen... Jag har oxå blivit tjock...
Små och feta är vi Lennart

Urban2014run sa...

Tänker att det är bra inför vintern med litet extra att ta av. Tre veckors löpvila gör dunder för vågen. Men det brukar ju ge sig efter hand.

Anonym sa...

Lätt hänt under hösten tycker jag när man sitter inne mer och tittat på tv etc. Dont beat yourself down! Ät bra mat, träna ordentligt och bry dig inte om vågen.

Bra blogg förresten! Skriv mer och kämpa på!

Lennart sa...

Alexandra - Ha, ha! Jag var precis lika dan innan jag ställde mig på vågen. Hade liksom på känn att jag inte skulle bli nöjd med vad den visade :-)

Du är bra Alexandra :-)!

Urban - Ja, när man slutar springa brukar det plussa något kilo ganska fort. Dock har inte jag (som du) löpvilat utan jag har kört på med mina 50-60 kilometersveckor så plus 4 kg känns lite sådär :-). Men som du säger. Vi kommer igen.

Hoppas vi ses vid tillfälle också. Det skulle vara kul :-)!

Lennart sa...

Anonym - Precis så ska det vara "Ät bra, träna ordentligt och bry dig inte om vågen". Ska tänka på det!

Passar också på att kopiera (nästan) ditt sista också "Bra kommentar! Kommentera mer och kämpa på" :-)

Anders sa...

Hmmm, vad hände med dina "Över 40 men snygg som 20..."-inlägg?
Var det där som grammen började komma så smått? Grammen som blev hg som blev kg? :-)

Jag säger som Urban "det är bra inför vintern med litet extra att ta av"... ...bara att köra på

Johan Renström sa...

Tror det är ganska vanligt att man lägger på sig några kilo inför vintern. Fast jag undrar varför? Det är ju inte så att man går i ide direkt. Känner man sig lite nere som är vanligt när mörkret kommer är suget efter socker större, så det kan ju vara en faktor.

Fokusera på det positiva nu. Om 21 inlägg når du 1000 inlägg. Imponerande:) Många timmars jobb.

Lennart sa...

Anders - Ha, ha! Jag hoppade faktiskt över det sista då jag tyckte det blev lite tjatigt. Tanken var annars att sista inlägget skulle handla om kläder. Gärna färgglada som sitter snyggt.

Nu är jag nog mer "Över 40 men snygg som 30" :-). 4 kg är typ 10 år :-). Nä skojade bara.

Grymt lopp du gjorde i Hässelby förresten. Stort Grattis till sub40 på stadsbana.

Ha det fint!

Johan - Ja, det är lite konstigt för jag springer inte heller mindre. Tvärt om. Jag springer på ganska bra. Man kanske fredags- och lördags-myser lite mer. Vet inte, men vi kommer igen till våren :-)!

Angående 1000 inlägg så hade jag ingen koll, men kul. Nu bloggas det dock mindre frekvent än när jag höll på som bäst 2010-2012. 1000 inlägg ska uppmärksammas :-)!

Annars tycker jag du gör ett grymt jobb på Runners World! Lycka till!