onsdag 25 augusti 2010

Lite träning och annat

Nu känns det som att New York Marathon kommer närmare och närmare. Senaste veckorna har jag:
  • Tagit semester från jobbet mellan den 3/11-2010 -- 9/11-2010
  • Betalat sista delbetalningen
  • Ordnat inresetillstånd, Visa Waiver Program
  • Kommit igång med långpassen
Hoppas bara att träningen går bra och att benhinnorna håller för inspirationskällor finns det gått om. Har bland annat låtit mig inspireras av:
  • J som sprang Vasaloppet i helgen på 10 timmar, 9-mil över myrarna, imponerad av henne.
  • Evy Palm som när hon var 47 år gammal gjorde 2:31:05 på maran! När hon var 56 (!) år gammal gjorde hon 3:04:27! Helt otroliga tider.
  • Startbeviset för Stockholm Halvmarathon kom med posten idag (vet fortfarande inte om jag kan springa).
  • Vädret känns väldigt behagligt att springa i.
  • etc

Hur som helst sprang jag 12.5 km idag på tiden 1:00:47, 4:52 min/km och jag kan bättre. Jag vill ta i mer än vad jag gör men håller igen på grund av benhinnorna. Det känns lite trist att träna när man inte kan ta i för fullt. Men, men, det går över och det är bara att hålla ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag är riktigt avis på dig som ska kuta NYCM! Det måste ju bara bli en suverän upplevelse!

Läste också om Evy Palm, helt sjukt bra tider. Det inspirerar verkligen att det går att bli snabb trots stigande ålder.

Klart du kan springa halvmaran men frågan är väl om du vågar?

Ingmarie sa...

Det kanske bara är "bra" att du inte kan tokträna för risken är ju att det blir för mycket då. NY kommer att bli great! DÄR kommer du att bli inspirerad!

Anonym sa...

Ja visst är det imponerande att som Evy springa maran på 2.31 som 47 år! det ska inte gå

Lennart sa...

Hej Hempa: Precis, frågan är om jag vågar! Vi får se hur jag gör med SH.

Kommer inte springa Vallentuna Flås (10 km) nu på söndag på grund av assfaltlöpning. Kör ett långpass i stället i lugn fart på lite mjukare underlag.

Hej Ingmarie: Mmmm, New York är det enda jag satsar på nu. Behövs det ställer jag in alla tävlingar innan. Jag skulle vilja "tokträna" inför loppet men vågar inte. Sköt om dig.

Hej Julle: Kul att du också gav en kommentar. Som du sa 2:31 på maran när man är 47 år skall knappt gå men Evy gjorde. Det är kul när människor "flyttar" gränser för vad man trodde vad möjligt. Måste erkänna att jag har lite svårt att begripa Gebrselassies 2:03:59 också. Om jag kommer ihåg rätt ger det 1:08 på varje 400:ing på bana. Det kan man tänka på när man gör 400 m intervaller......... :-)