söndag 15 augusti 2010

Återhämtning i tröskelfart, eller?

Tidigare har jag nämnt att jag har ett par grannar som brukar träna cykling. Idag föll det sig så att när jag skulle ut och återhämtningscykla efter gårdagens långpass så var en av mina cykelgrannar på väg ut på ett träningspass. Han skulle till Väsjöbacken i Sollentuna och köra lite backe. Han var också lite sur för att han inte hade deltagit på Cykelvasan igår vilket kanske gjorde att ha ville köra lite extra hårt idag :-).

Självklart slog vi då följe och cyklade iväg mot Väsjöbacken. Min granne tog täten och trampade på ordentligt så jag vet inte om det blev så mycket återhämtning, med stumma lår och med lite träningsvärk tror jag att jag låg på tröskeln men ville inte riktigt lugna ner tempot eftersom jag inte ville verka "mesig". Efter 15 minuter sa jag att "mitt pass bara skulle vara ett återhämtningspass eftersom jag gjorde 24 km löpning igår" och då log han :-).

Vi bestämde då att sära på oss vilket innebar att jag i princip cyklade hem i lugn fart och han fortsatte mot Väsjöbacken och sitt backpass. Totalt blev det för mig ca 30 minuters cykling och jag har ingen aning om hur långt eller hur fort det blev.

Sist vill jag också att alla ägnar en tanke åt gårdagens tragedi, de avlidna och deras familjer.

Inga kommentarer: