torsdag 19 augusti 2010

Distanslöpning 12.5 km

Efter alla tankar och funderingar bestämde jag mig för att gå ut och träna ett pass i terrängspåren vid Täby IP. Tanken var att börja lugnt och känna efter hur benen kändes för att sedan öka efterhand. Började med 1 varv i 2.5 km spåret och det kändes bra så jag fortsatte med ett varv i 10 km spåret. Sista 4 km kändes riktigt bra, bra tempo och bra flyt i uppförsbackarna. Det gick så pass bra att det var svårt att sluta efter 12.5 km.

Summerat blev det 12.5 km på tiden 1:01:08, 4:53 min/km och det med en lugn start.

Benhinnorna känns än så länge inte värre och känns det bra på lördag skall jag försöka mig på ett långpass på 26-27 km.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Jätteglad att det funkar så bra för dig nu! Daniel ÄR bra. I synnerhet på såna åkommor som du har.
Härliga tankerundgångar du hade i onsdags. Det där med smärta är verkligen relativt men har man som jag brukar såga "ont-ont" då är det något som är fel.

Lennart sa...

Hej Ingmarie: Jag fick bra kontakt med Daniel och förtroende för honom. Skall dit på måndag igen.

Hoppas att jag inte gör något dumt nu när jag är ute och springer men det blir inte värre (tror jag). Skall träffa Daniel på måndag igen och då får vi se hur det är i benet.

Tror faktiskt att det är bättre :-).