lördag 21 augusti 2010

Långpass, 27 km

Det blev ett långpass idag på 27 km, tid 2:16:36, 5:04 min/km, och det kändes ganska bra. Trött på slutet och det kan bero på att jag inte åt tillräckligt, det blev en banan efter 13.5 km men det känns som att jag skulle behöva en gel (har ingen gel hemma) på så här långa pass.

Provade en tempoökning efter ca 14 km då jag sprang i ca 4:45-4:50 tempo. Mäktade inte med att avsluta rundan i det tempot utan var tvungen att avsluta de sista 3 km lite lugnare.

Skall försöka få in ett 30 km pass nästa vecka med tempoökning sista 10 km. Måste nog köpa lite gel till dess.

Ikväll skall det bli spännande att se hur det går för alla som springer Telge Stadslopp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

27 km långpass i 5-fart!! En distans jag aldrig nånsin kommer upp i på träning.
Kul att du kan träna ordentligt igen, hoppas det håller i sig!

Ingmarie sa...

Riktigt bra! Du har med andra ord inte gjort något "dumt" för då skulle du märkt det nu. Prova att ha med saft, proviva, russin, nötcreme (de där i små plastförpackningar för några kronor på ica)eller liknande för energi.Billigare än gel och minst lika bra!

Lennart sa...

Hempa: Jag är nöjd med det här långpasset. Ett träningsmål inför New York Marathon är 35 Km under 5 min/km. Då tror jag att jag kan ha chans på sub 3:30 i New York.

Bara benhinnorna håller.........

Ingmarie: Jag vet precis vad du menar för Nötcreme. Att jag inte har tänkt på det tidigare. Det skall jag prova i helgen. Den är ju dessutom god!!!! Tack för tippset!!!

Saft och russin har jag provat tidigare och det fungerade bra så det borde jag ta upp igen.

Lars sa...

Nötcreme! En sån grej! Varför har jag inte tänkt på det tidigare?