lördag 14 december 2019

Kommer Brexit leda till en debatt om Swexit?

Kommer valresultatet i Storbritannien och kommande Brexit påverka opinionen i Sverige för en Swexit?

Ja, dessvärre är min bedömning att opinionen där man ställer sig positiv för en Swexit kommer påverkas, och dessvärre så tror jag inte att det är vi själva i Sverige som kommer styra över det. Det är utländska intressen som kommer styra över det, och dessvärre saknar Sverige just nu medel för att kunna motverka det.

Swexit debatten kommer troligtvis börja på twitter (som alla andra jobbiga debatter). Kanske av svenskar som är för en Swexit, eller av utländska intressen som vill splittra EU. De svenska debattörerna som med sin demokratiska rätt debatterar Swexit kommer troligtvis få sitt budskap stärkt och bekräftat av utländska aktörer samtidigt som de svenska debattörerna kommer anamma och ta till sig den information de utländska aktörerna sprider. Det blir en symbios.

En symbios där den stora massan av svenskar kommer få svårt att skilja på vad som är falsk information planterat av utländska påverkanskampanjer och korrekt information från trovärdiga källor. Dock vet vi sen tidigare att när lögnen eller en falsk nyhet sprids och får fäste så kommer den anammas av så många individer och nyhetsredaktioner så att lögnen eller den falska nyheten senare inte kommer kunna korrigeras till den korrekta bilden.

Baserat på min egen erfarenhet och baserat på vad jag ser på framförallt twitter så saknar vi i Sverige helt motmedel mot den här typen av utländska påverkanskampanjer, samtidigt som gränsen är luddig mellan vad som är en acceptabel intern debatt oss svenskar emellan, och utländska påverkankampanjer. Här måste vi bli bättre på att försvara oss och dra en tydlig gräns. Hur vet jag inte, men vi kan alltid börja med att prata om det.

Själv, som svensk, och som släkting med Gustav Vasa, anser jag att Sverige behöver EU. Vi behöver vara med i EU där EU är en motpol mot de maktcentrum som finns i USA, Ryssland och Kina. Vi behöver EU för utan EU blir Sverige väldigt svagt i olika typer av förhandlingar och samarbeten. Dock verkar EU inte riktigt fungera idag, och EU måste förändras.

Det är till och med så illa att EU idag fungerar så dåligt så att jag inte tror att EU kommer klara av att genomföra den förändring som EU så väl behöver. Det kommer i sin tur leda till att de intressen som driver Swexit kommer få vatten på sin kvarn, vilket framförallt de utländska intressena kommer utnyttja.

Inrikesdebatter kryddade med utländska påverkanskampanjer, lögner och planterade nyheter är något nytt för oss i Sverige, men vi måste lära oss att hantera det. Vi har inget annat val. Annars är vårt EU-medlemskap i händerna på utländska intressen. På utländska påverkanskampanjer.

8 kommentarer:

Christer Schoultz sa...

Har jag förstått det rätt att den ekonomiska katastrof Sverige befinner sig i just nu, och som EU varnade Sverige för skulle komma redan i Juli 2022, är den nya regeringens fel? och inte den regering som satt i 8 år innan katastrofen slog till?

nira shalom sa...

Hej, jag heter Nira. Jag var i ett förhållande med Anderson i flera år, men han gjorde slut med mig. Jag försökte allt jag kunde för att få tillbaka honom, men det var förgäves. Jag ville verkligen ha tillbaka honom på grund av den kärlek jag har för honom. Jag bad honom med allt, gav löften, men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän, och hon föreslog att jag skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom för att få tillbaka honom. Även om jag aldrig trodde på trollformler, hade jag inget annat val än att prova det. Så jag mailade trollformaren, och han försäkrade mig att allt skulle vara bra om tre dagar, och mitt ex skulle komma tillbaka till mig. Överraskande nog hände det den andra dagen vid 16-tiden. Mitt ex ringde mig, bad om ursäkt för allt och sa att han ville ha tillbaka mig för att han älskade mig så mycket. Jag blev så glad och gick tillbaka till honom. Vi började leva lyckliga tillsammans igen. Jag lovade alla jag känner som har problem med relationen att jag skulle hänvisa dem till den enda sanna och kraftfulla trollformleren som hjälpte mig med mitt problem. Om du behöver hans hjälp kan du maila honom på babawalewiseman01@gmail.com. Han erbjuder olika typer av trollformler, inklusive kärlekstrollformler, förlorade kärlekstrollformler, skilsmässobesvärjelser, äktenskapsbesvärjelser, bindande trollformler, bryta trollformler, förvisa en älskad från det förflutna, befordran av besvärjelser, tillfredsställelsebesvärjelser och botemedel mot alla sjukdomar du lider av. Kontakta honom för en varaktig lösning på alla problem du kan ha. via babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551

Anonym sa...

OM DU BEHÖVER TJÄNSTERNA OCH STÖD FÖR ATT FÅ DIN ÄLSKARE TILL DIG, KONTAKTA DR ISIKOLO
Jag heter Edna Brewster och jag är här för att uppskatta Dr Isikolo. Jag har alltid haft ett komplicerat förhållande till min pojkvän. Vi slogs så många gånger på grund av osäkerhet på båda sidor och vi separerade. Jag visste mycket väl att jag fortfarande älskar honom och behövde honom tillbaka i mitt liv. Han försummade min vädjan och ansträngningar för att göra saker rätt och jag fick information om att han redan träffade en annan kvinna. Jag kunde inte hjälpa situationen så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO och vi pratade och jag förklarade allt för mig. Han försäkrade mig att han kommer att hjälpa mig och se till att jag får honom tillbaka till mig. Han slösade inte bort någon tid på att hjälpa mig och han återställde kärleken och glädjen vi delade och jag fick min man tillbaka till mig. Jag vet bättre att allt så många människor säger om DR ISIKOLO faktiskt är sant när jag fick resultatet av hans arbete för mig 48 timmar som han lovade. Tro mig han kan hjälpa dig också om du tror. Så bara kontakta honom nu. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp/Viber honom på +234-8133261196

Anonym sa...

Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

Anonym sa...

MIN MAN VÄNSTER OCH DR ISIKOLO FICK HONOM TILLBAKA TILL MIG OCH JAG ÄR FÖRBLEVAD OCH MÅSTE SPRIDA DE GODA NYHETERNA
Jag heter Karel Bortelová. När min man lämnade mig var jag traumatiserad och hjärtkrossad och kunde inte ta mig själv på flera månader. Jag gjorde allt jag kunde för att få tillbaka honom men utan resultat. Jag åkte till en annan stad i hopp om att jag kunde börja om från början. Jag kom i kontakt med en annan man som jag försökte vara med men det gick inte för jag kunde inte älska honom. Jag visste att jag fortfarande älskade och ville ha min man tillbaka till mig. Så jag började söka hjälp och det var då jag hittade DR ISIKOLO från olika åsikter jag läste om honom. Vi pratade och jag fick honom att förstå allt jag behövde veta och jag trodde på honom och följde rutinerna. Han arbetade för mig och återställde kärleken och kontakten mellan mig och min man och strax efter 48 timmar som han lovade sökte min man efter mig och vi pratade och han kom ner för att se mig var jag är och vi hittade på saker och blev lyckliga tillsammans igen. DR ISIKOLO är pålitlig och han kan hjälpa dig också om du kontaktar honom för något. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com

Anonym sa...

Jag heter Vanessa Arvid. Jag visste aldrig att människor kunde vara så snälla, osjälviska och fantastiska förrän DR ISIKOLO hjälpte mig med mina äktenskapsproblem. Min förening med min man var inte upp till ett år när vi började få problem. Det var så ofta att jag föll i depression och fortsatte att kämpa med det och samtidigt lämnade min man mig och lovade att aldrig återvända. Jag visste inte vad jag skulle göra med mitt liv vid den tidpunkten. Jag var tvungen att fortsätta söka hjälp tills DR ISIKOLO kom till min räddning. Efter att han gjort vederbörliga konsultationer stod det klart för mig att min mans ex älskare fortsatte att manipulera honom så att hon kan få tillbaka honom. Jag fick veta vad jag skulle göra av DR ISIKOLO och med all säkerhet måste jag få resultatet efter 2 dagar vilket jag följde och han hjälpte mig och resultatet var så fantastiskt. Nu är min man tillbaka till mig och vi föder vårt första barn i värme och lycka. om du har liknande eller kärleksproblem, smsa bara till honom via Viber/WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

Unknown sa...

Jag heter Giovanni Jahem. Jag har gått igenom svåra tider med olika män och hittat sann kärlek och äkta acceptans tills jag träffade min man som kom in i mitt liv och älskade mig bortom ord kan förklara. Vi bodde tillsammans i 2 år och vi var lyckliga tills för många bråk kom upp och vi splittrade oss. Jag trodde att jag kunde gå vidare men jag insåg att jag var djupt kär i honom och behövde för alltid med honom. Jag hade inget annat val än att söka hjälp, vilket ledde till att jag kontaktade Dr Isikolo med vetskap om hur han har kunnat hjälpa andra. Han gav mig sin uppmärksamhet och gjorde sitt bästa för att förena oss igen och inom 48 timmar visade sig resultatet och han kom tillbaka till mig och vi hittade på saker igen. Nu har kärleken och lyckan återställts och allt jag kan säga är att jag verkligen uppskattar Dr Isikolo för att han är osjälvisk när han hjälper mig och andra. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

Unknown sa...

MIN POJKVÄN KOM TILLBAKA TILL MIG MED HJÄLP AV DR ISIKOLO OCH JAG ÄR VERKLIGEN ÖVERVÄLDIGD
Hej alla, jag är Karen Edling. När allt hopp förlorades för att få mitt förhållande att fungera igen mellan mig och min pojkvän gick jag online för att söka hjälp och jag läste och kontaktade DR ISIKOLO som kom och fixade allt och han kommer att förbli uppskattad av mig resten av mitt liv. Alltför många gånger gick jag igenom känslomässiga trauman på grund av de oändliga problemen jag hade med min man och det ledde till att vi gjorde slut och det var därför jag sökte hjälp och fick reda på DR ISIKOLO som kom till min räddning. Han berättade för mig procedurerna och uppmanade mig att följa, vilket jag gärna gjorde och han försenade inte processen med att ge lösningar på mina problem och jag fick resultatet på bara 2 dagar som han försäkrade mig. Bry dig inte om att söka hjälp någon annanstans för han är för bra på att hjälpa människor. Han är pålitlig och ärlig så sms:a honom nu via WhatsApp: +234-8133261196 eller hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com