tisdag 15 november 2016

Best of Jogg.se

Det finns en haschtag på twitter som heter #bestofjogg. Avsikten med haschtagen är att uppmärksamma sådant som andra har skrivit på Jogg.se (på forumet och bloggar) och som man tycker är lite dumt och korkat. Jag får uppfattningen att avsikten är att håna, och det känns så klart väldigt trist.

Till saken hör också att jogganvändare vid något tillfälle via skärmdumpar också hängts ut med namn och bild. Om det var ett troll som hängdes ut och som skrev under alias, eller om det var en riktig jogganvändare vet jag inte, men jag tycker fenomenet känns väldigt trist och jag vill faktiskt varna er för detta då det luktar riktigt illa.
Exempel på inlägg från haschtagen #Bestofjogg.

Till haschtagen finns också ett relativt nystartat twitterkonto som också heter "Best of Jogg.se" (@bestofjogg) med avsikt att boosta tweets som skrivs med haschtagen #bestofjogg. Som tur är så har detta twitterkonto endast 5 följare så skadan blir begränsad om någon jogganvändare hängs ut med namn och bild, och sedan får en retweet, men ändå. Det är ju inte schyst.

Det här ofoget gör mig bara ledsen, och för er som har ett twitterkonto så är det bara att gå in och titta här: https://twitter.com/bestofjogg

2 kommentarer:

Lennart sa...

Jag vill bara med en kommentar meddela att sen jag publicerade det här blogginlägget så har flera tweets med hashtagen #bestofjogg raderats på twitter så nu ser det inte ut som för några timmar sen. Japp, det är alltså så vissa 40-åriga svenska män gör nu för tiden.

Lennart sa...

Jaha, se där! Nu har twitterkontot @bestofjogg stängts ner. Den personen som var mest drivande har också stängt ner sitt twitterkonto. Galet!

Nu kan ni alltså bara följa det som finns kvar av hashtagen genom att klicka på den i början av inlägget.