söndag 9 januari 2011

Lite info om intervallpasset den 13 januari

Det gemensamma intervallpasset, torsdagen den 13 januari, blir på Bosön (ute på Lidingö) på grund av att Storängshallen var helt omöjliga att få tillgång till. Jag hoppas att det inte skapar för stora problem för någon utan att de flesta kommer på torsdag.

Mina tankar inför torsdagen är att vi samlas och är ombytta och klara klockan 18.00. Tänker mig ett upplägg enligt nedan:
  • Gemensam uppvärming
  • Intervallpass
  • Nerjogg
  • Eventuellt dusch och bastu (om bastu finns)
Eftersom vi alla har lite olika kapacitet och förmodligen vill träna lite olika (tid, distans, tempo) så ger jag nedan några förslag på intervallpass som vi kan genomföra. På torsdag när vi träffas kan vi pratar om detta och bestämma oss. Egna förslag är givetvis välkommet.

De två första förslagen är de klassiska 200 m och 400 m intervallerna enligt:
  • 10-15 * 400 m intervaller med 1 min stå eller joggvila (jogga ett varv)
  • 20-25 * 200 m intervaller med 1 min stå eller joggvila (jogga ett varv)
För att öka variationen och motverka att kroppen anstränger sig vid en viss typ av belastning kan man också springa olika kombinationer av 200 m 400 m intervaller. Förslag på sådana kombinerade pass är:
  • Ingmaries pass: 3*400+4*300+6*200
  • Mats pass 2*(400+200+200+400)
  • Mårten Klingbergs pass: 2*(5*400 + 2000)
  • Mitt eget pass: 4*400+8*200 + 1600. Detta är inspirerat av Ingmaries pass och Mårten Klingbergs pass. Jag har aldrig provat det men det känns som att det skulle fungera bra eftersom det innehåller lite av varje.
Angående transport till och från Bosön har jag lovat att hämta upp Robert och Morgan med min bil vid Stockholm Stadion. Lars har även hört av sig och sagt att det eventuellt finns plats i Lars bil. Behöver någon hjälp med transport så hör bara av er så löser vi det.

Sist vill jag också säga att det kostar 70 kr att träna på Bosön.

8 kommentarer:

Tomas sa...

Låter lysande Lennart! Både jag och Patrik (Sergel) dyker nog upp. Är nog mest sugen på tvåhundringar då jag aldrig sprungit så korta intervaller. Ska bli kul. Jag gillar dessutom ståvila :)

Robban sa...

¨Kul..... har varit sjuk en tid men hoppas kunna dra igång lite smått måndag eller tisdag... öka på lite på onsdagen och vara med och köra delar av intervallpasset på torsdag... Blir väl nån variant kan jag tänka mig... Ska bli riktigt roligt i alla fall... //Robban

Lennart sa...

Hej Tomas!
Då tycker jag att du ska köra tvåhundringar. Ska bli intressant och se vilket tempo du väljer på intervallerna.

Vi ses på torsdag!

MVH

Hej Robert!
Fortfarande sjuk? Oj vad träligt! Krya på dig och det ska bli kul att ses på torsdag.

MVH

Staffan sa...

Jag hade mer än väldigt gärna kommit, har sett fram emot att träna ihop men att ta mig till norra Lidingö en vardagseftermiddag/kväll är inte snutet ur näsan för mig så tyvärr funkar det inte för mig!

Pratade med en kollega som bor på "ön" och jag behöver nog åka 16.00 då och ändå riskerar jag att komma försent med alla olyckor på E4/E20/Essingeleden (jobbar i Södertälje).

Jag får hoppas på ytterligare tillfällen!

Lennart sa...

Hej Staffan!
Jag förstår. Tråkigt och jag försökte verkligen få till en hall som ligger närmare dig men det gick inte. Trycket på hallarna är väldigt stort.

Det blir säkert fler tillfällen. Vi ser till att ordna det.

MVH

hempa sa...

Bosön är en bit bort som sagt, ska försöka komma loss. Undrar om ni har kvar någon plats i bilen från Stadion?

Hur många kommer det bli på torsdag?

Staffan sa...

Lennart, det är helt lugnt, alla kan ju inte anpassa sig till att just jag bor på "vischan" söder om stan!!

Du ska ha tack för att du tagit tag i det här så hoppas jag att vi ses nån annan gång istället!!

Mvh
Staffan

Lennart sa...

Hej Hempa!
Vet inte exakt hur många vi blir. Troligtvis mellan 5-10 personer.

Jag har en plats i bilen.

MVH


Hej Staffan!
Det är lite ont om hallar där.... :-)

Vi ses!

MVH