lördag 2 oktober 2010

Sugen på att träna

Otroligt fint höstväder ute och jag har vilodag, typiskt. Har sett många löpare och när jag gick ut och klippte gräsmattan (förhoppningsvis för sista gången i år) så gick grannen ut och sprang och då blev jag ännu mer sugen på att gå ut och springa. Det är tungt att inte träna men har man vilodag så har man.

Har börjat ladda upp inför imorgon också. Åt spagetti och bacon till lunch. Imorgon väntar ett långpass på 30-35 km (beroende på hur det går) och det ser jag fram emot, New York City Marathon kommer närmare och närmare nu. Det ska bli härligt att bara springa iväg i lugn fart med ett fullt vätskebälte runt midjan och gel i fickan.

Hoppas att det blir en lika fin höstdag imorgon som idag...........

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter magiskt med ett så långt pass i klockrent höstväder! Njut av vartenda löpsteg och hoppas det flyter på utan problem imorgon.

Lennart sa...

Hej Hempa, tack för dom orden.

Såg att du hade varit ute idag och att det var en suverän löpning i strax under 5 fart. Det lät härligt.

MVH

Staffan sa...

Lycka till på långpasset, jag rekommenderar en fem km lång fartökning från 28 och framåt följt av nerjogg - tar bra så långt in i passet :)

Åker ni hela familjen till NYC eller åker du själv? Jag har försökt säga till min fru att vi ska åka hela familjen 2011 när jag fyller 40 men hon verkar inte med på noterna....

Lennart sa...

Hej Staffan! Det var nästan exakt vad jag hade tänkt att göra men det beror lite på hur kroppen känns. Som jag sa till Hempa, "lite orolig för baksidan av vänster lår".

Jag åker själv till NYCM. Vi kommer att åka över till USA hela familjen senare men barnen måste bli lite större först.

Det en kostnadsfråga också. Hade vi åkt allihopa hade det kostat upp mot 70 000-80 000 (ja, har jag barnen med vill jag inte flyga lågpris och bo på enkla hotell) och det är lite mycket för en vecka där allt skall kretsa kring mig och mitt lopp :-)...... Så, om det skulle bli av inom överskådlig tid fick det bli att resa själv......