måndag 4 oktober 2010

Motivationen är på topp!

Idag har det varit en återhämtningsdag efter gårdagens långpass men kroppen känns riktigt bra. Ser verkligen fram mot morgondagen då jag skall ut på en lugn jogg för att påskynda återhämtningen. Gårdagen gav mersmak och motivationen är nu på topp.

Det kändes också ännu bättre igår när jag summerade förra veckans träning till sammanlagt 70 km löpning och så många km har jag inte fått ihop på en vecka sen i början av maj, innan skadorna kom!!!

Den här veckan hoppas jag på att få ihop 65-70 km löpning igen på fyra träningspass enligt:

  • Återhämtningsjogg, 5-6 km
  • Fartlek, 12 km
  • Distanslöpning, 16 km
  • Långpass, 32 km med fartökning sista 12

Hoppas bara att det fungerar nu och att det är slut på skador och att jag inte råkar ut för en förkylning eller andra tråkigheter.......

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Klart du inte råkar ut för något nu! Du har haft din del. Mycket klokt att ta det lugnt efter långpasset.Ser väldigt bra ut! Härligt!

Anonym sa...

Underbar läsning! Bara rubriken muntrar upp så här i säsongens elfte timme! :-)

Lennart sa...

Ingmarie: Hoppas att du har rätt. Imorgon skall jag försöka träna lite tuffare.

Hempa: Kul att jag kan muntra upp. Min säsong har varit lite splittrad så jag är ganska sugen på att träna hårt :-)

John sa...

Jag håller tummarna så att förkylningar och skador håller sig på behörigt avstånd. Kanonbra vecka! Bra jobbat!

Lennart sa...

Hej John: Tack för ditt pepp! Hoppas verkligen att jag får vara frisk nu.

MVH