måndag 28 juni 2010

Lite ändringar i träningsprogrammet

Den här veckan kommer jag att ändra lite i träningsprogrammet. Anledningen är att jag har bestämt mig för att delta på torsdagens 5 km lopp i Norrtälje, Roslagsnatta.

Länk till tävlingen: http://www.ranas4h.nu/se/tavlingar.php.

Ursprungligen var veckans träning planerad enligt följande:
  • tis: Distanslöpning, 12 km
  • tor: 1000 m intervaller
  • fre: Alternativ träning
  • sön: 400 m intervaller
Eftersom tävlingen går på torsdag och att jag inte vill missa de viktiga intervallträningarna kommer jag att denna vecka träna enligt:
  • tis: 1000 m intervaller
  • tor: Roslagsnatta, 5 km
  • fre: 8-10 km lugn jogg
  • sön: 400 m intervaller
Ja, jag vet :-) Det kanske inte är så smart att köra 1000 m intervaller två dagar innan Roslagsnatta men jag skall ta det lite lugnare än normalt (kanske kör 5-6 st i normal fart). Roslagsnatta går även sent på torsdag kväll, startid är 20:30, så jag hoppas att det skall gå bra. kanske inte optimalt men tillräckligt hoppas jag.

Jag kommer att efteranmäla mig vilket gick bra fram till ca 1 timme innan start. Om det är någon som är nyfiken eller intresserad att delta så verkar det bara vara att åka dit :-). Tycker det kan vara ett bra testlopp.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Jag jobbar och hinner inte om jag så åker helikopter dit. (eller jo kanske men det blir ett dyrt lopp i så fall...)Lycka till!

Lennart sa...

Tack Ingmarie. Skall göra så bra jag kan (och lite till :-)).

Ja ni stackare som jobbar den här veckan. Borde få ledigt när det är en sån här värmebölja........För en gångs skull träffade man rätt med semestern, i alla fall den första veckan :-).

Tror faktiskt att det kan vara en ganska trevlig tillställning i Norrtälje. Mycket sommargäster där uppe nu och affärerna är öppna till 22.00. En liten folkfest.