lördag 12 juni 2010

Vidskepelse

Jag är inte en vidskeplig person men jag är nog lite vidskeplig utan att egentligen vilja erkänna det.

Har inga problem med att gå under stegar eller att se en svart katt gå över vägen framför mig utan min vidskepelse är att jag inte går på såna där A-brunnar (det betyder otur). Det var någonting vi började med när vi var små och det har aldrig riktigt gått ur. När jag sprang maran i lördags fångades jag på bild när jag tar ett "skutt" över en sån där A-brunn. I bilden är det jag som tar ett litet "skutt" över brunnen till höger. Tyckte det var lite lustigt och jag ville dela med mig av det...........

Inom idrotten har jag hört att det är väldigt vanligt med vidskepelse och olika tix. Läste om en fotbollsspelare (från England tror jag det var) som var tvungen att gå igenom över 20 saker innan varje match. Det var sådana saker som att hänga kläder på en viss krok, ta på kläder i en viss ordning, knyta höger sko först, sist ut på plan, osv.

Någon annan som vill dela med sig.........

2 kommentarer:

Jörgen Å sa...

A-brunnar är tabu! Vi är ju årsbarn du och jag, så det är säkert något som gick då! K-brunnar betyder däremot kärlek!

Måste bara dela med mig av min lycka - ett av mina mål är uppnått: sub40! Österåkersmilen idag. Kämpa på mot Hässelbyloppet, kanske ses vi där?

Jörgen Å i Brottby

Lennart sa...

Grattis!!!
Här får man dela med sig av framgångarna. Du fick också en topp 10 placering att lägga till meritförteckningen.

Måste kännas skönt! Fortsätt så här!

MVH